آرشیو پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۱۷
حوادث
۱۳

پنج قاره

کشف جسد 100 مهاجر در سواحل لیبی

نیروهای صلیب سرخ در چند روز اخیر در سواحل لیبی جسد حدود صد مهاجر غیرقانونی را کشف کردند. از ابتدای امسال حدود سه هزار مهاجر غیرقانونی در حال تلاش برای عبور از مدیترانه و رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده اند. یکی از امدادگران صلیب سرخ می گوید: «اکثر این پناه جویان با خود برگه شناسایی ندارند و هیچ کس نمی داند آنها چه کسانی هستند، ما فقط بدن بی جان آنها را در سواحل می یابیم». روز سه شنبه در هشت عملیات نجات، شماری از مهاجران در مدیترانه نجات داده شدند.

شوهرکشی مقابل چشمان 4 فرزند

یک زن اهل «آمریکا» همسر خود را به قتل رساند. «میشل آنتوانت»، 33ساله اهل «لاس وگاس» همسر خود «ناثان پات»، 28ساله را در سال 2010 با همکاری مردی 36ساله به قتل رساند. این قاتل که با قربانی در دبیرستان هم کلاسی بود، پس از ازدواج با یکدیگر در «گوام» در سال 2006 به «آمریکا» مهاجرت کردند و صاحب چهار فرزند شدند. رابطه نامشروع «میشل» از شش ماه پیش با مردی که همکارش بود، آغاز شد و مرد غریبه در یک برنامه ریزی قبلی، بیرون از خانه قربانی در کمین نشست و به محض دیدن او با شلیک پنج گلوله به «ناثان»، باعث مرگ او شد. این جنایت در جلو چشمان چهار فرزند قربانی صورت گرفت و آنها شاهد جان دادن پدر بودند. همچنین انگیزه این جنایت رسیدن به مبلغ 250 هزار دلار بیمه «ناثان» بود.

تلفات رانش زمین در گواتمالابه 186 نفر رسید

تلفات رانش زمین گسترده که بخش وسیعی از یک شهر کوچک در گواتمالارا به زیر گل ولای فروبرده، همچنان رو به افزایش است. مقامات گواتمالاشمار قربانیان این حادثه طبیعی را 186 نفر اعلام کرده اند و تعداد قابل توجهی از ساکنان این شهر همچنان ناپدید هستند. بارش مداوم و شدید باران موجب شد روز پنجشنبه هفته گذشته رانش زمین در این منطقه رخ دهد. بلافاصله پس از وقوع حادثه، ساکنان و نیروهای امداد تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا صدها قربانی را که در زمان وقوع حادثه داخل خانه هایشان بوده اند، پیدا کنند.