آرشیو دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۰
صفحه آخر
۲۴
گزارش خبری 1

مراسم بزرگداشت «نوش آفرین انصاری» در خانه هنرمندان ایران برگزار شد: مجسمه ای بالابلند از خوبی

مراسم بزرگداشت «نوش آفرین انصاری» شنبه 18 مهر در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با حضور حجت الاسلام هادی خامنه ای، حجت الاسلام محمود دعایی، مهدی محقق، شهرام اقبال زاده، مجید غلامی جلیسه، فریدون عموزاده خلیلی، هوشنگ مرادی کرمانی و جمع کثیری از نویسندگان، شاعران و دست اندرکاران حوزه کودک و نوجوان به همت موسسه خانه کتاب در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، هوشنگ مرادی کرمانی گفت: اگر موفقیتی به دست آورده ام، آن را مدیون شورای کتاب کودک و تلاش های خانم انصاری هستم.

وی در ادامه صحبت های خود افزود: تصویری که از آدم ها در ذهنم دارم شبیه مجسمه ای است بالابلند از خوبی ها. وقتی از آنها تجلیل می شود آن مجسمه آن قدر بزرگ است که براحتی نمی توانم همه ابعاد آن را تشبیه کنم. همچنین همه این مجسمه ها دنیای درونی خاصی دارند که با هیچ دوربینی قابل انعکاس نیست و ای کاش می شد مجسمه ای هم از درون انسان ها ساخت.

مرادی کرمانی در ادامه داستانی را که در قالب فیلمنامه درباره کفش های نوش آفرین انصاری نوشته بود، برای حضار قرائت کرد. در ادامه حجت الاسلام محمود دعایی با اشاره به دانش والای نوش آفرین انصاری گفت: اگر بتوانید از کتابخانه شخصی خانم انصاری و آقای محقق در منزلشان بازدید کنید می بینید که چه آثار ارزشمندی که برخی با امضا و دستخط افرادی مانند ماهاتما گاندی و جواهر لعل نهرو است در کتابخانه ایشان دیده می شود که نشان دهنده عظمت و جایگاه این دو استاد ارزشمند است. دعایی درباره ویژگی های نوش آفرین انصاری نیز گفت: این بانو سال های درازی از عمر خود را صرف آموختن و آموزاندن به کودکان و نوجوانان و همچنین محققان و دانشجویان و پژوهشگران کرده است و چه درمقام کتابداری و چه در مقام نویسندگی حدود نیم قرن کوشیده است و با تلاش و کوشش در شورای کتاب کودک امروزه کتاب های مناسبی برای کودکان و نوجوانان تولید شده است. همچنین انصاری با ترویج زبان مناسب سن کودکان در گسترش زبان فارسی و گسترش فرهنگ ملی کارهای ارزشمندی انجام داده است. دعایی اظهار کرد: جا دارد که نوش آفرین انصاری را در مقام فرزندی صالح، همسری همراه و همدل، مادری موفق، دانشیاری متعهد، استادی دانا و توانا، نویسنده ای دلسوز و متعهد، ایراندوستی متفکر و پرتلاش، یاور کودکان و راهنمای دانشجویان و در یک کلام انسانی نمونه، سرمشق سایر بانوان قرار دهیم.