آرشیو یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۱۸۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

خبرگزاری حامی دولت: قیمت ها حداقل تا 2 سال آینده پایین نمی آید

یک خبرگزاری حامی دولت نوشت: کارشناسان اقتصادی معتقدند که انتظار کاهش قیمت کالاهای مختلف در وضعیت فعلی انتظاری بیهوده بوده و حداقل تا دو سال آینده دلیلی برای کاهش قیمت ها وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا که از جمله رسانه های حامی دولت بوده و جزو طرفداران آن به حساب می آید، ضمن تشریح شرایط فعلی کشور با اشاره به انتظارات مردم در زمینه کاهش قیمت ها، نوشت: بسیاری از مردم نیز منتظرند با لغو تحریم ها و توافق قیمت کالاهای مختلف کاهش یابد، هرچند که کارشناسان اقتصادی معتقدند که این انتظار در وضعیت فعلی انتظاری بیهوده بوده و حداقل تا 2 سال آینده دلیلی برای کاهش قیمت ها وجود ندارد.

بیش از سه سال است که بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکلاتی در راه تولید خود همراه هستند؛ مشکلاتی که از تهیه مواد اولیه با هزینه های زیاد آغاز شده و به بالابودن قیمت تمام شده و هزینه های سربار تولید می رسد.

دولت یازدهم از زمانی که کار خود را آغاز کرد، بر آن شد با تدوین برنامه ای مدون، بخش تولید کشور را از رکود تورمی که مدعی آن شده بود، خارج کند که این برنامه با عنوان قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به تصویب رسید اما تاکنون تاثیر چندانی بر عملکرد این حوزه نداشته است.