آرشیو پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴، شماره ۴۳۹۹
جهان
۶

جنگ قدرت در تونس

32 نفر از نمایندگان پارلمان تونس که عضو فراکسیون «ندای تونس» هستند عضویت خود را در این حزب به حالت تعلیق درآوردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه المیادین، این 32 نماینده اعلام کردند منتظر گفت وگوها و نشست های بیشتر درباره امکان استعفایشان در صورت عدم اصلاح این حزب هستند. این نمایندگان پس از نشستی اعلام کردند تصمیم آنها برای لغو عضویت در حزب ندای تونس با هدف عدم تاثیرگذاری بر فعالیت کمیته های پارلمانی صورت گرفته است.

این نمایندگان خواهان برگزاری نشست دفتر اجرایی حزب ندای تونس پیش از نخستین جلسه عمومی پارلمان شدند و بر لزوم به رسمیت شناختن ساختارهای اصلی این حزب تاکید کردند. آنها همچنین تاکید کردند، تمامی تصمیمات هیات موسسان حزب ندای تونس برای آنها الزام آور نیست.

حزب ندای تونس که اکثر کرسی ها را در پارلمان دارد به دلیل اختلافات داخلی این حزب بر سر قدرت و مسائل دیگر در بحران سیاسی به سر می برد. استعفای این نمایندگان موجب می شود که حزب حاکم، اکثریت پارلمانی خود را از دست بدهد.

در این صورت حرکت النهضه که هم اکنون در رتبه دوم قرار دارد می تواند اکثریت را در پارلمان به دست آورده و عملابه سوی معرفی یک دولت جدید گام بردارد.

محسن مرزوق، دبیرکل حزب ندای تونس از رهبران و نمایندگان مخالف با پسر رئیس جمهور خواسته بود «حزب دموکرات مدرن جدید» را تاسیس کنند که ارتباطش را با رهبران حزب ندای تونس قطع می کند.

این اختلافات در حالی است که تونس همچنان با فعالیت گروه های تروریستی دست و پنجه نرم می کند و هر چند وقت یک بار گروه های تروریستی در این کشور شناسایی می شوند که نشان می دهد این کشور با خطر ناامنی روبه رو است.