آرشیو چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴، شماره ۳۴۰۲
اقتصاد
۴

تشکل ها

قول دولت برای پرداخت تسهیلات کالابه کارگران

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه اتحادیه امکان و تعاونی ها می توانند بازگشت تسهیلات خرید کالای کارگران را تضمین کنند، گفت: تشکل های کارگری به دنبال راهکار مشخصی برای ضمانت بازپرداخت وام خرید کالاهستند تا همه کارگران از مزایای این تسهیلات استفاده کنند. ابوالفضل پوروفایی به ایسنا گفت: دولت برای برون رفت از رکود اقتصادی، پرداخت وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو و به تبع آن وام 10 میلیون تومانی خرید کالارا در دستور کار قرار داد که این وام برای کارمندان دولت و بازنشستگان پیش بینی شد و در بحث اجرای آن جلساتی را با وزیر کار داشتیم که ایشان قول مساعد دادند کارگران هم مشمول استفاده از این تسهیلات شوند. وی ادامه داد: منتها مشکلی در بحث ضمانت های این وام از سوی کارگران پیش آمده که گروه های کارگری در تلاشند تا با ارایه راهکارهایی مناسب کارگران هم مشمول استفاده از این تسهیلات شوند.

مصرف خمیرمرغ باید آزاد شود

رکنی از کاهش تقاضای خرید مرغ و افت قیمت خبر داد و گفت: خمیرمرغ باید مانند بقیه کشورها با نظارت بهداشتی دقیق مورد استفاده قرار گیرد تا مرغداران و صنایع فرآورده های گوشتی بیش از این آسیب نبینند. معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام به ایسنا گفت: نظارت بهداشتی بر تولید انواع مواد غذایی باید انجام شود، چراکه بهداشت و سلامت غذایی اهمیت بالایی دارد. اما اینکه بخواهیم به این دلیل تولید ماده غذایی را مانند خمیرمرغ ممنوع کنیم، منطقی نیست و مصاحبه های مسوولانی که تولید را دچار آسیب می کند و باعث زیان صنایع می شود، جز تشویش اذهان عمومی حاصلی ندارد.

نان با تدبیر دولت گران نشد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ثبات قیمت برنج، شکر، روغن و نان در بازار را از نتایج سیاست ها و تدابیر دولت و وزارت جهاد کشاورزی و اقدام های شرکت بازرگانی دولتی ایران در تنظیم بازار محصولات کشاورزی بیان کرد. علی قنبری، رکورد خرید تضمینی 8 میلیون و 80 هزار تن گندم داخلی را نشان دهنده حرکت در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی خواندو گفت: امسال واردات گندم نخواهیم داشت و با توجه به بارندگی های مناسب در فصل پاییز می توانیم در سال آینده به مرز خودکفایی گندم نزدیک شویم.