آرشیو پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۴۵۸
سیاست
۷

منهای پایتخت

آیت الله سبحانی: روحانیان به مسائل فقهی بپردازند

ایرنا؛ قم: آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید از طلبه ها و روحانیان خواست تا به جای پرداختن به مسائل سیاسی کم فایده به مسائل علمی فقهی بپردازند. او گفت: تبلیغ مسائل دینی فقهی یکی از نیازهای روز جامعه است و مبلغان باید همواره در نظر داشته باشند که چه اشکال ها و نیازهایی در جامعه وجود دارد. آیت الله سبحانی گفت: اکنون 40 رسانه به زبان های مختلف علیه شیعه سخن می گویند و اقدام آنها علیه ما به آن دلیل است که منطق شیعه منطق محکمی است، استقلال طلب بوده و با استعمار مخالف است و از همین رو شرق و غرب علیه تشیع سخن می گویند.

امام جمعه گرگان: احزاب برای توسعه کشور راه حل ارائه دهند

ایرنا؛ گرگان: آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در دیدار با اعضای هیات اجرائی حزب اراده ملت ایران شعبه استان گلستان افزود: وابسته به هیچ حزبی نیستم اما احزاب را قبول دارم و برای آن هم مبنای قرآنی قائلم. عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: باید در کشور تمام سلیقه ها و گروه های سیاسی بتوانند اظهارنظر کرده و دیدگاه های خود را بیان کنند؛ ملاک و میزان هم رای و نظر مردم است.

نجات دریا نوردان در ابوموسی

ایسنا؛ بندرعباس: مهدی نوفرستی، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان شش نفر دریانورد سرنشین یک فروند لنج باری ایرانی در حوالی آب های جزیره ابوموسی خبر داد. او گفت: این لنج باری حامل 160 تن محموله تجاری بود که از بندر دوبی به سمت بندر بوشهر حرکت می کرد، به علت مواجه شدن با شرایط نامساعد جوی، در نزدیکی شرق جزیره ابوموسی دچار آبگرفتگی و نقص فنی شد. او ادامه داد: به محض دریافت پیام اضطرار، بلافاصله شناور ناجی به موقعیت سانحه اعزام شد اما با وجود تلاش های صورت گرفته برای تخلیه آب درون شناور، به علت شدت آبگرفتگی لنج سانحه دیده به اعماق خلیج فارس فرو رفت.