آرشیو چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۳۷
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

ترکیه

آناتولی: رئیس امور مذهبی ترکیه اعلام کرده اقدامات تخریبی از سوی داعش در عراق و سوریه کمتر از اقدام اروپایی ها در کشیدن کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر(ص) نیست. به گفته وی مسلمانان افرادی هستند که رهنمودهای پیامبر اسلام(ص) را در سراسر جهان ارائه می کنند.

بحرین

مراه البحرین: دادگاهی در بحرین پنج نفر از معترضان را به حبس ابد محکوم کرده است. سازمان دیده بان حقوق بشر به شواهدی استناد کرده که نشان می دهد متهمان برای گرفتن اعتراف شکنجه شده اند. اتهام این پنج نفر «ساخت و نگهداری مواد منفجره» اعلام شده است.

کره جنوبی

یونهاپ: رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از فرماندهان ارتش خواسته آماده مقابله با اقدامات احتمالی و تحریک آمیز همسایه شمالی باشند. وی تاکید کرده که حفظ آمادگی و واکنش سریع نیروها در برابر هرگونه اقدام تحریک آمیز پیونگ یانگ ضروری است.

ژاپن

ژاپن تایمز: دولت ژاپن اعتراف کرده به دلیل انتقادهای گسترده احزاب مخالف و مردم، «فعلا» لایحه کمک رسانی به ارتش آمریکا در چارچوب لایحه امنیتی دو کشور را متوقف می کند. دولت ژاپن و پارلمان این کشور لایحه امنیتی را تصویب کرده اند که به این کشور امکان می دهد برای کمک به آمریکا نیروی نظامی اعزام کند.

B>روسیه

ایرنا: وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای ضمن تقبیح تمدید تحریم های این کشور از سوی اتحادیه اروپا برای 6 ماه دیگر، اعلام کرده «تمدید تحریم های ضد روسی از سوی اروپا»، «دورویی» و «سیاست اشتباه» است. در این بیانیه گفته شده اتحادیه اروپا به جای تحت فشار گذاشتن «کیف» روسیه را مجازات می کند.

عربستان

تسنیم: دستگاه قضایی عربستان یک نویسنده مشهور در این کشور را به دلیل «دعوت به اصلاحات» به 4 سال زندان، 15 سال ممنوعیت کار و 3 هزار دلار جریمه محکوم کرده است.

این نویسنده در یک برنامه تلویزیونی فقط خواستار اصلاحات در عربستان شده بود!

اسپانیا

تسنیم: دانشگاه بارسلونا در اسپانیا تاکید کرده که «رسما» روابط و همکاری های خود با موسسات و دانشگاه های رژیم صهیونیستی و همه موسساتی که با اشغالگری در ارتباطند را قطع کرده است.

لبنان

اسکای نیوز عربی: نخست وزیر لبنان گفته براساس طرح موقتی که کابینه برای حل بحران زباله های انباشته شده در خیابان ها در نظر گرفته، زباله ها به خارج از کشور انتقال می یابد، بحران زباله ها در لبنان به تظاهرات مردمی گسترده منجر شد و تظاهرکنندگان خواستار استعفای دولت شدند.