آرشیو دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۷۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دام کلاهبرداری برای متقاضیان اقامت در کانادا

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری از متقاضیان اقامت در کانادا خبر داد.

سرتیپ کامرانی صالح گفت: به دنبال مراجعه زن جوانی به دادگستری البرز و اعلام شکایت مبنی بر اینکه متقاضی اقامت در کانادا بوده اما از سوی فردی به نام «ح-ر» مورد کلاهبرداری قرار گرفته است. پیگیری این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از چند روز اقدامات اطلاعاتی ماموران و استعلام از سوابق متهم مشخص شد که «ح-ر» به همراه فرد دیگری که خود را نخبه فرهنگی دارای مدرک Phd معرفی کرده است، با تاسیس یک موسسه مشاوره تحصیلی به صورت پنهانی بدون اعلام آخرین تغییرات ثبت شرکت ها در مهرشهر از افراد متقاضی اقامت در کانادا مبلغی حدود 45 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

کامرانی صالح گفت: در تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد متهم ردیف دوم، چهار سال پیش از کشور خارج شده و اداره موسسه را به همدستش واگذار و شرایط تائید مدرک متقاضیان را در خارج از کشور خود برعهده گرفته است و متهم «ح-ر» نیز به بهانه های مختلف از جمله تهیه سوابق کار، بیمه و ترجمه مدارک، مبالغ زیادی از هر کدام از متقاضیان دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: با پیگیری ها و تحقیقات ماموران پلیس آگاهی و مکاتباتی که در این خصوص صورت گرفت متهمان شناسایی و طی دو عملیات پلیسی جداگانه متهم ردیف اول دستگیر و با راهنمایی وی، همدستش نیز که به تازگی به کشور بازگشته بود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرتیپ کامرانی صالح بیان داشت: متهمان در بازجویی های پلیسی ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از 25 نفر از شهروندان متقاضی اقامت در کانادا کلاهبرداری کرده اند.

وی درباره شگرد اغفال متقاضیان گفت: متهمان اعتراف کرده اند از آنجایی که یکی از مدارک لازم برای گرفتن اقامت در کانادا داشتن تخصص است و این کشور به افراد فاقد تخصص اقامت نمی دهد با دریافت مدارک شناسایی افراد متقاضی و سپس تهیه مدرک بیمه جعلی و ترجمه آن ها اقدام به کلاهبرداری از افراد می کردند.