آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۵۱۳
روزنامه فردا
۲۰
آچارکشی

فرمول از چی به چی

پوریا عالمی

همان حرفی را که ما مدت هاست درباره صنعت کپی-پیست- خودرو یا همان مونتاژ می زنیم و همان حرفی که مردم در کمپین نخریدن خودرو غیراستاندارد داخلی مطرح کردند و البته نه خودروسازها از این حرف خوششان آمد نه وزیر مربوطه، سردار نقدی به زبان آورده و گفته است. اما چی گفته است؟ وی گفت: 50 سال در خودروسازی با نگاه واردات فناوری، مدیریت کرده ایم و خروجی این 50 سال رسیدن پیکان به پراید بوده است.

ما نه تنها با این حرف موافقیم بلکه معتقدیم با همین فرمول می توان خیلی چیزها را بررسی و طبقه بندی کرد:

- مثلاما توی سینما از کمدی - اجتماعی سازی اجاره نشین ها رسیدیم به اخراجی ها. یعنی از مهرجویی رسیدیم به چی.

- توی برنامه کودک از کلاه قرمزی که توی دل بچه ها بود رسیدیم به پنگول که توی مخ بچه هاست. یعنی از ایرج طهماسب رسیدیم به چی؟ واقعا به چی رسیدیم؟ ما نمی دانیم. بدانیم هم اسم نمی بریم. چی کار داریم به کار مجری های تلویزیون؟

- اتفاقا توی مجری های تلویزیون از جلال مقامی برنامه دیدنی ها که برنامه اش دلمان را باز می کرد، رسیدیم به برخی برنامه های ندیدنی که دلمان را طوری می گیرد که تلویزیون را ما پارسال از پنجره انداختیم بیرون و خورد توی سر یکی. شاید امسال علیخانی آن طرف را دعوت کند برنامه اش و ما را هم دعوت کند که رودررو شویم و با هم آشتی کنیم و شما هم گریه کنید به حال ما.

- توی ورزش مثلااز پرویز دهداری رسیدیم به کی، که دستشان البته درد نکند ورزش را به حد اعلای خودش رساندند.

- توی آواز از شجریان که چهچهش معروف بود، رسیدیم به امیر تتلو که بغ بغوش معروف است، البته من خودم هوادارش هستم و چهچهه را که نتوانستیم جدی دنبال کنیم اما الان مشغول ضبط بغ بغو هستیم بفرستیم برای اینستاگرام امیرخان.

- حتی قبلاگل گاوزبان درمان می کرد الان رسیدیم به آنفلوانزای گاوی که مریض می کند.

خلاصه همچین وضعی. فقط خواستیم بگوییم ما با سردار نقدی موافقیم.