آرشیو سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۵۱۷
دیپلماسی
۱۹

خبر

مرور آخرین وضعیت برجام در نشست اشمیت و عراقچی

فارس: هلگا اشمیت، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، صبح دیروز وارد تهران شد تا در اولین دور گفت وگوهای ایران و اتحادیه اروپا شرکت کند. گفت وگوهای مقام های عالی ایران و اتحادیه اروپا از دیروز و به مدت دو روز به ریاست او و مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه برگزار می شود. مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، نیز دیروز در حاشیه ختم پدر کمالوندی درباره این گفت وگو ها گفت: امروز به همراه آقای عراقچی نشستی با خانم اشمیت داشتیم و آخرین وضعیت اجرای برجام را مرور کردیم.

ایران و روسیه ویزای چندبار ورود 5ساله صادر می کنند

ایسنا: هیات های دیپلماتیک در روسیه و ایران ممکن است ویزای چندبار ورود را برای مدت یک تا پنج سال صادر کنند. این مطلبی است که بخش رسانه ای سفارت روسیه در ایران روز گذشته اعلام کرد و گفت: درصورتی که دریافت کننده ویزا پیش تر ویزای یک بار ورود به کشور مقصد را دریافت کرده باشد، سفارتخانه های ایران و روسیه و سرکنسولگری های آنها ممکن است ویزای چندبار ورود برای مدت یک سال و برای شهروندانی که در متن یادداشت تفاهم گروه بندی شده اند، صادر کند. توافق نامه تسهیل روند صدور ویزا بین ایران و روسیه در ششم فوریه به اجرا درآمد؛ یک توافق نامه بین دولتی که در 23 نوامبر 2015 به دنبال ملاقات رئیسان جمهور ایران و روسیه به امضا رسید.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز: مردم با مشارکت گسترده در انتخابات کشور را بیمه می کنند

ایرنا: معاون استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان البرز گفت: مردم در انتخابات هفتم اسفندماه با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای بار دیگر کشور را در برابر هر گزندی بیمه می کنند. حجت الله ملاصالحی با تاکید بر اینکه مردم پشتوانه عظیم انقلاب و منبع اقتدار ایران اسلامی هستند، افزود: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری از اهمیت بالایی برخوردار است. او با تاکید بر اینکه اگر حضور مردم در انتخابات حداکثری نباشد، مسئولان نمی توانند کاری از پیش ببرند.