آرشیو چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۳۴۶۳
جشنواره های فیلم و تئاتر فجر
۹

از کاخ مردمی (پردیس ملت)

ساعت 20:00 دوشنبه شب فیلم «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی در پردیس سینمایی ملت نمایش داده شد.

نظرات مردمی درباره فیلم «دختر»

آقای میانسال با رای پسندیدم: بهترین فیلمی که تا به حال از کریمی دیدم. این فیلم عالی و بسیار خوش ساخت بود.

آقای جوان با رای پسندیدم: سناریوی فوق العاده ای داشت، بازی ها روان و گیرا و گمان می کنم امسال همه جایزه ها را این فیلم ببرد.

خانم میانسال با رای نپسندیدم: روند فیلم خیلی کند بود. فیلم سینمایی نبود و بیشتر به تله فیلم شبیه بود. کارگردان قصد داشته با این داستان به مشکلات جوانان رسیدگی کند اما به نظر من اصلاموفق نبود.

خانم جوان با رای نپسندیدم: داستانی کلیشه ای و تکراری داشت که به بررسی مشکلات جزیی و ساده پرداخته بود.

خانم جوان با رای پسندیدم: فیلم خوبی بود. نگاه اجتماعی داشت و موضوعی را دنبال می کرد که در بسیاری از خانواده ها مرسوم است. به موضوع پدرسالاری و اینکه این پدر نمی تواند با دخترش ارتباط برقرار کند، می پرداخت.

آقای جوان با رای میانه: فیلم متوسطی بود که قابل مقایسه با دیگر کارهای میرکریمی نبود. به روابط کنترل شده دختر و پدر اشاره داشت. بحث خودخواهی هم در فیلم مطرح شده بود که به ساده ترین شکل به آن پرداخته شده بود.

پس از گذشت هشت روز از برگزاری سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر، نتیجه آرای مردمی برای مشخص شدن سرنوشت تندیس سیمرغ تماشاگران تا پایان روز هشتم یعنی دوشنبه 18 بهمن ماه اعلام شد. براساس اعلام کمیته رای گیری مردمی که زیرنظر خانه سینما فعالیت می کند همچنان فیلم های «ابد و یک روز» ساخته سعید روستایی، «اژدها وارد می شود» ساخته مانی حقیقی، «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و «بارکد» ساخته مصطفی کیایی در صدر آرا هستند.