آرشیو چهار‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۲۵۱۸
روزنامه فردا
۲۰
آچارکشی

مشکل یکهویی حل شد

پوریا عالمی

شورای شهر کرمان مصوب کرد: نگهداری سگ در خانه 50 هزارتومان و نگهداری گوسفند در شهر صدهزارتومان جریمه دارد.(هفته نامه پیام ما) خیلی هم خوب. این مصوبه نشان می دهد:

آچارکشی 1- قدیم می گفتند چهاردیواری اختیاری، الان اما این حرف ها شوخی است. چهاردیوار مثل جیب آدم است. با این اوصاف بعید نیست فردا مصوب کنند آدم توی لباسش اگر چیزی بود هم باید جریمه بدهد. فکرش را که بکنی قشنگ استرس برت می دارد.

آچارکشی 2- ما متوجه شدیم شورای شهر کرمان روی نگهداری سگ در خانه حساس است.

آچارکشی 3- ما متوجه شدیم شورای شهر کرمان روی نگهداری گوسفند در شهر هم حساس است. این گوسفند با آن گوسفندی (البته بلانسبت گوسفند بیچاره) که حقوق شهروندی و مردم را رعایت نمی کند فرق دارد. عزیزان نگران نباشند.

آچارکشی 4- این طور که شورای شهر کرمان تصویب کرده، معلوم می شود اگر آدم سگش را توی شهر نگه دارد و گوسفند را ببرد خانه، شورای شهر کرمان با قضیه اوکی است.

آچارکشی 5- این چیزهایی که مسئولان بهش فکر می کنند به این دلیل است که احتمالامشکلی وجود ندارد و آدم ها مشکلی ندارند که مسئولان بهش فکر کنند. اگر ما هم فکر می کنیم مشکل وجود دارد و مسئولان به فکر نیستند، حتما به این دلیل است که خودمان مشکل داریم.

آچارکشی 6- تعدادی از سگ ها و گوسفندها به خبرنگار ما گفتند از وقتی شورای شهر کرمان این مصوبه را اعلام کرده، وضع ما بهتر شده و صاحبان ما به ما پول دادند که برویم هتل بمانیم.