آرشیو سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۸۱
حوادث
۱۵

مدیر کانال جعلی «نوپو» در تلگرام دستگیر شد

پسر 18 ساله مشهدی به دلیل علاقه به حرفه پلیسی، با راه اندازی یک سایت جعلی اینترنتی به نام «نوپو» 180 هزار نفر را به عضویت کانال تلگرامی اش درآورد. متهم پس از دستگیری عنوان کرد، نمی دانسته این کار جرم است.

به گزارش جام جم، چند روز پیش ماموران فتای استان خراسان رضوی هنگام رصد در فضای مجازی مشاهده کردند یک کانال تلگرامی به نام پلیس نوپو (یگان ویژه پلیس) راه اندازی و تمامی اطلاعات مربوط به این نیروی پلیس همراه عکس هایشان از مانورهای عملیاتی در این کانال منتشر شده است.

جذابیت مطالب و عکس ها باعث شده بود 180 هزار نفر عضو این کانال تلگرامی شوند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری مدیر این کانال جعلی ادامه داشت تا این که دو روز پیش، پسر 18 ساله ای به عنوان مدیر کانال شناسایی و دستگیر شد.

متهم جوان با انتقال به پلیس فتا در بازجویی به راه اندازی این کانال تلگرامی جعلی اعتراف کرد و گفت: من از مدت ها پیش علاقه شدیدی به حرفه پلیسی داشتم و از عملیات های گروه نوپو (یگان ویژه پلیس) لذت می بردم. بنابراین فکری به ذهنم رسید و تصمیم گرفتم با راه اندازی یک کانال تلگرامی با عنوان جعلی پلیس هر روز عکس ها، اخبار و اطلاعات مربوط به یگان ویژه پلیس را منتشر کنم. وی اضافه کرد: با این کار توانستم 180 هزار نفر را در کانال تلگرامی ام عضو کنم و هرگز گمان نمی کردم این کار باعث شود به دردسر بیفتم و مجازات قانونی در انتظارم باشد.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در این باره گفت: با اعتراف متهم 18 ساله، برای او قرار قانونی صادر شد.

وی با هشدار به کاربران اینترنتی و فضای مجازی اعلام کرد افراد آگاه باشند که راه اندازی سایت یا کانال های تلگرامی جعلی به نام اداره های پلیس و دیگر ادارات و شرکت های دولتی جرم بوده و پلیس و قوه قضاییه با آنها برخورد خواهد کرد و مجازات های قانونی در انتظار این گونه افراد خواهد بود.