آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۱۹۷
شوک امروز
۱۲

پایان دزدی های شبانه راننده کامیون

حسین خانی

گروه شوک-: راننده خودرو های سنگین وقتی به اعتیاد کشیده شد نقشه عجیبی را برای تامین هزینه مواد طراحی و اجرایی کرد.

این دزد شب رو با مهارت خاصی در چشم بر هم زدنی اقدام به باز کردن باتری خودرو های سنگین می کرد.

اقدامات پلیس قائمشهر برای ردیابی این دزد با اعلام شکایت هایی از سوی مالباختگان در دستور کار قرار گرفت. یکی از صاحبان خودروهای سنگین در مراجعه به پلیس در این باره گفت: سال ها است که خودروی کامیون دارم. در نزدیکی خانه ام محلی برای پارک وجود دارد و شب ها کامیونم را در آنجا پارک می کنم. چند روز پیش وقتی خواستم خودرو را استارت بزنم متوجه شدم ایراد پیدا کرده و روشن نمی شود. در کاپوت را که باز کردم در کمال تعجب دیدم از باتری خبری نیست.

با توجه به این شکایت و چندین شکایت دیگر به دستور سرهنگ محمد علی اتباعی طبری، فرمانده پلیس قائمشهر بررسی های تخصصی پلیس آگاهی قائمشهر در این باره آغاز شد. تحقیقات پلیس حکایت از آن داشت که همه سرقت ها تقریبا به یک شکل صورت گرفته و در تمامی دزدی ها عاملان سرقت براحتی و بدون آنکه ردی از خود بر جای بگذارند، نقشه خلافکارانه خود را اجرایی کرده و متواری شده اند.

بدین ترتیب پلیس اقدام به ایجاد تیم هایی از گشت های نامحسوس در مناطقی کرد که احتمال وقوع سرقت دوباره در آنجا داده می شد.

سرهنگ محمد علی اتباعی طبری، فرمانده پلیس قائمشهر در این باره به خبرنگار ما گفت: با انجام اقدام های اطلاعاتی، بررسی صحنه های سرقت و وضعیت جغرافیایی جرم و راه اندازی ایست بازرسی مقطعی در مکان های مورد سرقت، ماموران کلانتری 12 موفق به شناسایی دزدی که با خودروی سفید رنگ در حال سرقت باتری کامیون در حوالی شهرستان بود، شدند.

متهم به نام مهران، ساکن قائمشهر که متوجه حضور پلیس شده بود بسرعت سوار خودرویش شده و تلاش کرد با انجام حرکات خطرناک و ویراژ خود را از محاصره پلیس نجات دهد امابا اقدامی ضربتی از سوی ماموران دستگیر شد.

در بازجویی ها اعلام شد وی قبلا راننده ماشین سنگین بوده و به دلیل اعتیاد بیکار شده و اقدام به سرقت باتری کامیون ها می کند. وی به 26 سرقت در قائمشهر و بابل و ساری اقرار کرد.