آرشیو پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۵۷۰
جامعه
۱۷

بدحجابی ارتباطی به حریم خصوصی افراد ندارد

شرق: جلسه ای با موضوع آسیب های اجتماعی روز گذشته به ریاست عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران و با حضور مسئولان مرتبط با موضوع در نیروی انتظامی، شهرداری و دیگر سازمان های مربوطه برگزار شد.

در این جلسه جعفری دولت آبادی دستور کار جلسه را جرایم مرتبط با امنیت اخلاقی اعلام کرد و با توجه به گزارش پلیس، از افزایش روند آن اظهار نگرانی کرد. دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به آمار جرایم مربوط به اعتیاد، مفاسد اخلاقی، مزاحمت های خیابانی، کشف حجاب و مانند آن، به ضرورت همکاری مسئولان همه دستگاه ها بر اجرای این گونه طرح ها تاکید کرد.

دادستان تهران از پلیس خواست که برای اجرای مناسب طرح ها، از ظرفیت همه دستگاه ها ازجمله صداوسیما استفاده کند و اظهار کرد پلیس مکلف است در جرایم مشهود به وظایف ذاتی خود عمل کند. وی درباره مجوز دادستانی پیرامون توقیف خودروهایی که راننده مست است، کشف حجاب توسط بانوان یا حرکات غیرمتعارف گفت: پلیس وظیفه دارد طبق دستور صادره اقدام کند. در ادامه جلسه، سردار ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، ضمن انتقاد از اظهارنظرهای اخیر برخی مسئولان و هجمه رسانه ای در مورد اجرای طرح امنیت اخلاقی، گفت: بدحجابی و کشف حجاب جرم مشهود است و ارتباطی به حریم خصوصی افراد ندارد. در ادامه جلسه سردار زاهدیان، رئیس پلیس اخلاقی ناجا، به ارائه آمار مقایسه ای از کشفیات و دستگیری های پلیس در زمینه جرایم مربوط به حوزه اجتماعی در سال های 1393 و 1394 پرداخت.

در پایان این جلسه، جعفری دولت آبادی بر جمع آوری معتادان متجاهر زن و معرفی به مراکز تعیین شده، تاکید کرد. وی در انتقاد از کم کاری برخی مسئولان در این حوزه گفت: وقتی موضوع تقسیم کار می شود برخی دستگاه ها غایب اند، اما حین تقسیم بودجه، همگی سهم می خواهند.