آرشیو چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۳۵۱۹
سیاست
۳
جمله های کلیدی

سردار سلیمانی در جمع مردم گیلان: در میان خرمنی از آتش، کشور ما دارای امنیت است

گروه سیاسی| فرمانده سپاه قدس ایران بر خلاف بسیاری از چهره های شناخته شده نظامی کمترین حضور رسانه ای را دارد. تنها اخبار مربوط به او فیلم ها و عکس هایی است که از حضورش در جبهه های سوریه و عراق منتشر می شود. سرداری که تا به حال چندین بار کرملین در واکنش به اخباری که در رسانه های غربی منتشر شده سفرش به مسکو را تکذیب کرده اند. حالااما او به گیلان سفر کرده است و در کنگره هشت هزار شهید این شهر و در جمع مردم سخنرانی کرده است. تواضع او به قدری است که حتی از نصب عکسش در مراسمی که سخنرانش بود ابراز گلایه کرد و صحبت هایش بیش از آنکه بوی سیاست دهد رنگ و بوی ارزشی دارد و بنای حرف هایش بر مساله «شهادت» است. به گزارش ایرنا سردار قاسم سلیمانی در جمع مردم گیلان از استقلال سخن گفت و تاکید کرد استقلال تنها تمامیت ارضی یک کشور نیست بلکه باید در بعد فرهنگی و اقتصادی هم به استقلال رسید. بخشی از صحبت های سردار قاسم سلیمانی به شرح زیر است.

* عزت ما امروز بر هر چیزی ارجحیت دارد چراکه استقلال، یک بعد جغرافیایی نیست: استقلال در همه ابعاد و در فرهنگ دینی و موضوعات اقتصادی و فرهنگی ما است. استقلال، یک بعد ندارد و فقط به تمامیت ارضی برنمی گردد و به همه تمامیت ها برمی گردد. به همین دلیل است که رهبری معظم انقلاب بر فرهنگ، سیاست و اقتصاد مراقبت می کنند.

* قربانی مهم است اما مهم تر از آن، چیزی است که برای آن قربانی می شود و آن چیزی که اعظم تر از شهادت است، اسلام است و امام راحل برای احیای مجدد اسلام، این ملت را شایسته دید.

*امروز خرمنی از آتش در اطراف ما است، اما کشور ما دارای ثبات و امنیت است. این حجم از آزادی و امنیت جمهوری اسلامی ایران با کجا قابل مقایسه است؟ امروز جمهوری اسلامی را با کجا مقایسه می کنیم؟ نظام هم دیروز ارزش هشت هزار شهید از یک استان را داشت و هم امروز این ارزش را داراست و این است که رهبر معظم انقلاب در بالای قله نظام این گونه از اسلامیت، ملیت و عزت نظام مراقبت می کنند، به این دلیل است که عزت ما امروز بر هر چیزی ارجحیت دارد.

* این نظام به دلیل رهبری حکیم، خردمند، شجاع و ملت باوفای ایران توانست دشمن را به زانو درآورد.