آرشیو شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۰۶
ایران زمین
۱۴

بیمارستان صنعت نفت به پارک موزه نفت مسجدسلیمان اضافه می شود

مسجدسلیمان- خبرنگار«ایران» نخستین بیمارستان صنعت نفت خاورمیانه که در مسجدسلیمان قرار دارد، به طرح موزه گنجینه نفت این شهرستان اضافه می شود.

«اکبر نعمت الهی»، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در این باره اظهار داشت: در بازدیدی که به همراه کارشناسان از ساختمان بیمارستان امام خمینی(ره) صنعت نفت در مسجدسلیمان صورت گرفت، 2 نقطه از آن برای راه اندازی موزه مناسب تشخیص داده شد.

مجری طرح موزه های صنعت نفت کشور افزود: اقلام قدیمی موجود در این بیمارستان متناسب با ماهیت آن که ارائه تاریخچه فعالیت های بهداشتی و درمانی صنعت نفت به علاقه مندان است، در این 2 نقطه به علاقه مندان ارائه می شود.وی با اشاره به قدمت ساختمان این بیمارستان، گفت: ساختمان بیمارستان با توجه به قدمت بالایی که به عنوان نخستین بیمارستان صنعت نفت در خاورمیانه دارد، می تواند به نحو ارزنده ای به عنوان بخشی از موزه استفاده شود، اما باتوجه به اینکه فعلا فعالیت ها و خدمات بهداشتی و درمانی در این ساختمان صورت می گیرد، در سال های بعد و با تغییر فضای بیمارستانی این اتفاق شکل خواهد گرفت.

شایان ذکر است برای نخستین بار در خاورمیانه در سال 1287 در مسجدسلیمان نفت کشف و تولید شد که متعاقب شکل گیری و فعالیت های صنعت نفت در این منطقه تاسیسات مورد نیاز از جمله بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی ساخته شد.