یادداشتی درباره «دور دنیا در هشتاد روز» کاری از جلال تهرانی
زبان بدن
آلبر کامو گفته بود: «کسی که عاشق فلسفه باشد، به احتمال زیاد عاشق تئاتر هم خواهد بود». نسبت فلسفه با تراژدی در یونان باستان روشن است. اگر درام نویس های مهم تاریخ را نتوانیم با معیارهای کار فلسفی در بین فلاسفه طبقه بندی کنیم، دست کم این ادعا محرز است که متون تئاتری مهمی از آثار سوفوکل تا بکت، منبع فکری بسیاری از فیلسوف های به نام تاریخ بوده اند. تئاتر بیش از هر چیز به زبان و بیش از زبان به تن وابسته است. که این ادعا البته خودش می تواند گزاره - یا پیشنهادی فلسفی- تلقی شود. عمر تراژدی از تئاتر بلندتر است. به روزگاری بازمی گردد که انسان در کشاکش نیروهای ازلی و ابدی خیر و شر گرفتار بود. تراژدی از
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.