آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۳
ایران زمین
۱۷

گوناگون

آشنایی وزیر گردشگری ترکیه با فرصت های سرمایه گذاری فارس

گروه ایران زمین «ماهراونال» وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه و هیات همراه به منظورآشنایی با فرصت های سرمایه گذاری فارس به شیراز سفر کردند. وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در دیدار با مدیران میراث فرهنگی و گردشگری فارس اظهار داشت: شیراز از لحاظ گردشگری اهمیت ویژه ای دارد و سرمایه گذاران ترک برای آشنایی بیشتر با این فرصت ها در این سفر حضور دارند.

پیشنهاد ثبت جهانی حرم رضوی در هیات دولت

مشهد- خبرنگار «ایران»/ پیشنهاد پیگیری ثبت جهانی حرم مطهر امام رضا(ع) در هیات دولت مطرح و مورد موافقت قرار گرفت. «پیروز حناچی»، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در جریان نمایشگاه آثار برتر مسابقات «نشان مشهد 2017» در این شهر افزود: ثبت جهانی حرم رضوی نیز در راستای برنامه های مشهد 2017 به نوعی معرفی هرچه بیشتر این شهر را رقم می زند.

افزایش دما در روزهای آینده

براساس داده های سازمان هواشناسی، طی امروز و فردا در برخی از نقاط کشور شاهد بارش پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

براساس تحلیل داده های هواشناسی امروز در برخی مناطق دامنه های البرز مرکزی و نقاط شرق و جنوب شرق، در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود. همچنین بدلیل وزش باد شدید خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و در برخی مناطق جنوب غرب کشور نیز باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست. گفتنی است، تا اواسط هفته آینده روند افزایش دما برای غالب مناطق کشور پیش بینی می شود.

مشاهده نوع تازه ای از گوردخمه ها در «دره شمی»

ایذه - خبرنگار «ایران»/ کاوش در «کل چندار دره شمی» ایذه در خوزستان منجر به پدیدار شدن نوع تازه ای از گوردخمه ها شد که با داشتن درهای هویدا کار خاکسپاری های بعدی را برای مردم آسان تر می کرده است. «جعفر مهرکیان»، سرپرست کاوش در «دره شمی ایذه» تصریح کرد: دراین کاوشگاه باستانی، سازه هایی پدیدار شد که برخلاف دیگر سازه های آرامگاهی زیرزمینی در فضای باز ساخته شده بودند. این گور دخمه ها برخلاف دیگر گور دخمه های یافت شده که به شیوه «بوم کند» با دیواره چینی و پوشش پلکانی در دل زمین جای گرفته اند، با درهای سنگی آشکاری به فضای باز راه داشته اند.