آرشیو شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۵۳۷
اقتصاد
۴
انرژی

پیشنهاد رسمی هندی ها برای توسعه میدان نفتی بینالود

شرکت ایندین اویل بزرگ ترین شرکت نفتی هند به ایران پیشنهاد کرد تا حق اکتشاف و تولید نفت از یک میدان کشف شده را دریافت کند تا روابط دو طرف از رابطه صرفا خریدار و فروشنده به یک رابطه استراتژیک تبدیل شود.

به گزارش فارس، نخست وزیر هند هفته گذشته در راس هیاتی بلندپایه برای امضای تفاهمنامه همکاری اقتصادی به تهران سفر کرد.

در جریان این سفر مشخص شد که هند به دنبال افزایش واردات نفت خام از ایران است تا از این طریق بعد از لغو تحریم ها روابط اقتصادی و انرژی خود را با ایران تقویت کند.

براساس این گزارش، شرکت ایندین اویل، بزرگ ترین شرکت نفتی هند به ایران پیشنهاد کرده است تا حق اکتشاف و تولید نفت از یک میدان کشف شده را دریافت کند تا روابط دو طرف از رابطه صرفا خریدار و فروشنده به یک رابطه استراتژیک تبدیل شود.

ظاهرا میدان نفتی بینالود که در مجاورت میدان فرزاد B قرار گرفته است مدنظر هندی ها است زیرا در سفر وزیر نفت این کشور که اخیرا صورت گرفته است در خصوص واگذاری این میدان برای توسعه به شرکت های هندی صحبت هایی مطرح شده است.

میدان نفتی بینادلود یکی از میادین نفتی ایران است که در سال 1388 در خلیج فارس کشف شد.

حجم نفت خام درجای این میدان 800 میلیون بشکه و حجم نفت قابل استحصال آن نیز حدود 776 میلیون بشکه برآورد می شود. این میدان توسط شرکت دولتی نفت و گاز هند (ONGC) در بلوک فارسی در منطقه خلیج فارس کشف شده است.