آرشیو دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۵۳۹
جامعه
۱۳
رسانه

نمایشگاه مطبوعات به شهر آفتاب می رود؟

فارس| در نشست خبرنگاران حوزه رسانه با معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد پیرامون مباحث مختلفی ازجمله زمان برگزاری جشنواره مطبوعات و همچنین مکان برگزاری نمایشگاه مطبوعات بحث و تبادل نظر شد.

حسین انتظامی در مورد زمان برگزاری جشنواره مطبوعات گفت: جشنواره مطبوعات استانی مشکلی برای برگزاری ندارد فقط به ادارات کل اعلام شده است که باید همه مراحل الکترونیکی شود تا شرکت کنندگان بتوانند آثار خود را رهگیری کرده و بدانند که در کدام مرحله و توسط کدام داور مورد بررسی قرار گرفته است. معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد همچنین در مورد برگزاری جشنواره مطبوعات کشور نیز گفت: قصد ما واگذاری برگزاری این جشنواره به صنف، تشکل ها و انجمن هاست چرا که با حضور آنها رقابت بیشتر شده و خبرنگاران بیشتری شرکت خواهند کرد. انتظامی در مورد مکان برگزاری نمایشگاه مطبوعات نیز گفت: این احتمال وجود دارد که نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شود. البته تا زمان برگزاری زمان زیادی مانده و در آینده نسبت به آن تصمیم گیری می کنیم. وی با بیان این مطلب افزود: هرچه این انجمن ها تخصصی تر شکل بگیرند، خبرنگاران در حوزه های مختلف، کارآمدتر و رسانه ها در فعالیت حرفه ای خود، موفق تر خواهند بود. برخی از مشکلات صنفی از جمله بیمه، بازنشستگی یا در حوزه مباحث حرفه ای از جمله صدور مجوزهای مطبوعاتی، برگزاری جشنواره های مختلف و... با حضور تشکل های فراگیر، به راحتی قابل پیگیری و برطرف شدن است.

وی همچنین به بحث بیمه خبرنگاران اشاره و تصریح کرد: همچنانی که قبلااعلام شده، یارانه بیمه رسانه هایی که خبرنگاران خود را با عناوین مرتبط با روزنامه نگاری، بیمه کنند به صورت دو برابر و باقی به صورت نیم بها محاسبه و پرداخت می شود. انتظامی در همین زمینه به طرح حمایت از کار ویژه های خبرنگاران نیز اشاره ای داشت و گفت: با درک مشکلات اقتصادی رسانه ها که خیلی نمی توانند برای تهیه گزارش های تحقیقی میدانی و گرفتن مصاحبه حضوری با شخصیت های ساکن در محلی دور، هزینه کنند و در جهت حمایت از روزنامه نگاری تخصصی و تحقیقی، از سال گذشته اعلام شد هر خبرنگاری که برای یک گزارش یا گفت وگوی خاص در داخل یا خارج از کشور، نیازمند حمایت مالی باشد، بعد از ارایه طرح خود به اداره خبرنگاران و مطرح شدن در کمیسیون صدور کارت حرفه ای، تمام یا بخشی از هزینه های طرح ارایه شده را دریافت می کند.