آرشیو شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵، شماره ۳۵۶۰
سیاست
۲

رییس سابق صندوق توسعه ملی 12 میلیون کمتر از رییس فعلی می گرفت

سخنگوی قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه نباید با مساله حقوق های نجومی، سیاسی برخورد شود، اظهار کرد: با اینکه همه مسوولان از دولت قوه قضاییه و مجلس این مساله را تقبیح کردند اما برخی می خواهند سیاسی با آن برخورد کنند که اصلانباید هیچکدام با این نگاه به قضیه نگاه کنیم و باید آنچه را که حق است صورت گیرد. اگر برخلاف قانون حقوق اضافی گرفتند در هر مقامی هستند فرقی نمی کند و باید با آنها برخورد شود. محسنی اژه ای که در دومین روز از هفته قوه قضاییه میهمان برنامه گفت وگوی ویژه خبری بود ادامه داد: «اگر قانون نیاز به اصلاح دارد باید در اولین فرصت اصلاح آن از سوی دولت و مجلس صورت گیرد، کسانی که به ناحق این کار را کردند حتما باید این پول را برگردانند و اگر کار خلاف قانون کردند باید با آن برخورد شود و اصلااین موضوع نباید ادامه پیدا کند و مردم نیز باید شفاف همه چیز را بدانند و البته در مرحله اول خود دولت باید اقدام کند».

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه سازمان بازرسی به هر مقدار که می رسد به مسوولان گزارش می دهد، گفت: «سازمان بازرسی در همین هفته از یک وزارتخانه یک لیست 50 نفره آورده بود که در این لیست حقوق های بالای 40 میلیون وجود داشت و این ها به دولت اعلام می شود». معاون اول قوه قضاییه با اشاره به دریافتی رییس یکی از صندوق ها، گریزی هم به دریافتی مسوول قبلی زد. مسوولی که تنها مبلغ دوازده میلیون کمتر از رییس فعلی دریافت می کرد.

محسنی اژه ای در خصوص این موضوع افزود: «وقتی کسی در یک ماه فقط 57 میلیون حقوق می گیرد یا 300 میلیون وام با بهره 4 درصد می گیرد شک نکنید فسادآور است. حتی اگر فساد مستقیم هم نباشد که هست دارای فساد مختلف است». سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه نباید این کار را جناحی و سیاسی بدانیم، گفت: «در مورد یکی از این صندوق ها که مطرح شد که رییس صندوق در طول یک سال 680 میلیون حقوق گرفته و 300 میلیون وام با بهره 4 درصد، از مسوول قبلی پرسیدم گفت 12 میلیون کمتر می گرفتم. وقتی با این دریافت ها برخورد نشده سیر صعودی پیدا کرده است».