آرشیو یک‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۷
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

دویچه وله: تجارت با ایران در پسابرجام تغییری نکرده است

دویچه وله در گزارشی نوشت «نگرانی بانک های اروپایی از تحریم های باقی مانده علیه ایران سبب شده که روند توسعه صادرات شرکت های آلمان و اتریش به ایران متوقف شود. اتحادیه ماشین سازان آلمان اعلام کرد که مبادلات جدی با ایران هنوز شروع نشده است».

اتحادیه ماشین سازان آلمان اعلام کرد این کشور همچنان از مناسبات بازرگانی جدی با ایران فاصله دارد. این اتحادیه روز پنج شنبه مهم ترین مشکل ارتباط با ایران را نبود رابطه بانکی با این کشور دانست. اتحادیه ماشین سازان آلمان در بیانیه خود توضیح داده است که گرچه دولت آلمان حمایت از صادرات به ایران را از سر گرفته، اما کارفرمایان این کشور نمی توانند بدون حمایت نهادهای مالی، صادرات به ایران راتوسعه دهند.

شرکت نفت و گاز اتریشی (OMV) نیز اعلام کرد که شرط سرمایه گذاری این شرکت در ایران تنها پس از برطرف شدن نگرانی موسسات مالی امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری رویترز راینر زله، رئیس شرکت نفت و گاز اتریشی (OMV) در مقاله ای در روزنامه اتریشی «ترند» اعلام کرده است: «مشکلات سرمایه گذاری در ایران به این زودی ها برطرف نمی شوند.»

دویچه وله افزود: بانک های اروپا ریسک نقض تحریم های آمریکا را بسیار زیاد می دانند. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، وزیران دارایی و مسئولان اتحادیه اروپا از آمریکا خواسته اند درباره مصونیت از تحریم های باقی مانده علیه ایران تضمین بدهند، اما مقام های ایالات متحده از اظهار نظری فراتر از بیانیه ها و سخنان رسمی خودداری کرده اند.

در سال های گذشته دست کم پنج بانک اروپایی به اتهام نقض تحریم ها در معامله با ایران به پرداخت میلیاردها دلار جریمه محکوم شده اند. یکی از سنگین ترین جریمه ها مربوط به بانک فرانسوی «بی ان پی پاریبا» است که در سال 2014 پذیرفت به خاطر نقض تحریم های آمریکا علیه ایران، کوبا و سودان 9 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.