آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۷
سیاسی
۲

آیت الله هاشمی شاهرودی در گفت وگو با رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد: آیت الله عیسی قاسم، نمادی برای امت اسلامی

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفت وگوی تلفنی با رهبر شیعیان بحرین؛ ضمن محکومیت تعدی به ایشان برای هرگونه دفاع و رفع مظلومیت از وی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در این گفت وگوی تلفنی با تکریم جایگاه بزرگ اسلامی و ملی آیت الله عیسی قاسم، وی را نمادی برای مذهب تشیع، اسلام و امت اسلامی دانست و گفت: به رهبری حکیمانه شما بر ملت مومن بحرین افتخار می کنم و عقلانیت را شیوه ای مناسب برای تدبیر امور در راستای مصلحت کشور و ملت می دانم.

رهبر شیعیان بحرین نیز در این گفت وگوی تلفنی با قدردانی از توجه کریمانه استادش آیت الله هاشمی شاهرودی از او درخواست کرد دعا کند که خداوند میان او و طاعتش، جدایی نیندازد و هر رنجی را که می برد، خداوند در راه خودش قرار بدهد.

آیت الله عیسی قاسم تاکید کرد: چیزی جز خیر برای مسلمانان نمی خواهد و درباره حفظ امنیت بحرین و جهان اسلام و وحدت مسلمانان حساس است.

همچنین آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر این که موطن اصلی آل خلیفه عربستان و نجد بوده است، گفت: تابعیت این خاندان از کشور بحرین باید سلب شود. به گزارش ایرنا، وی سحرگاه دوشنبه در مراسم احیای شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور از سوی حکومت بحرین، آن را یک اقدام عجیب توصیف کرد.