آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۷
اقتصاد
۴

ناوگان دیزلی؛ اول بیمه، بعد سوخت

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: غیرفعال کردن کارت سوخت ناوگان دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث که قرار بود از اول تیرماه اجرا شود، به دلیل عدم تکمیل برخی زیرساخت های تحت وب، به 19 تیرماه امسال موکول شد.

مهدی نیکدار در گفت وگو با فارس، درباره سهمیه سوخت ناوگان عمومی جاده ای دیزلی که فاقد بیمه شخص ثالث هستند، اظهار کرد: ابتدا مقرر شد، این قانون اوایل خرداد ماه امسال اجرایی شود، اما تصمیم گرفته شد که یک ماه به دارندگان این ناوگان مهلت و اخطار داده شود و پس از آن از ابتدای تیرماه کارت سوخت آ نها غیرفعال شود.

نیکدار افزود: اما برنامه های تحت وب که باید مجموعه های دست اندرکار در اختصاص سهمیه سوخت آنها را ساماندهی کنند، در ابتدای تیرماه به طور کامل آماده و تکمیل نشد، بنابراین برنامه ریزی شد که کارت سوخت این ناوگان که فاقد بیمه شخص ثالث هستند، پس از ایام عید سعید فطر امسال (از 19 تیرماه) غیرفعال و سهمیه سوخت آنها قطع شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: چندین ارگان در این سیستم باید به یکدیگر متصل شوند، نیروی انتظامی، شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، بیمه ایران، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و سازمان راهداری در این سیستم با یکدیگر هماهنگ می شوند، ضمن آن که شرکت توسعه ناجی (تعاونی ناجا) مقداری مشکل داشت که بتازگی رفع شده است.