آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۷
جهان
۶

یورش و حمله صهیونیست ها در مناطق مختلف فلسطین

اقدامات سرکوبگرانه نظامیان رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی همچنان ادامه دارد ودر پی آن، صهیونیست ها به مناطق مختلف کرانه باختری از جمله «بیت لحم»، «نابلس» و «طولکرم» یورش بردند. به دنبال این حمله درگیری شدیدی میان صهیونیست ها و شهروندان فلسطینی ایجاد شد.

از سوی دیگر، شبکه خبری المیادین گزارش داد نیروهای رژیم صهیونیستی صبح دیروز با گاز اشک آور و بمب صوتی به جوانان فلسطینی در محوطه مسجدالاقصی حمله کردند که موجب زخمی شدن سه فلسطینی شد. در پی این حمله درگیری های شدیدی میان جوانان فلسطینی با نیروهای رژیم صهیونیستی و تعدادی از شهرک نشینان رخ داد.

این نیروها درهای مسجد القبله واقع در ضلع جنوبی محوطه مسجدالاقصی را بسته و پس از یورش به این مسجد تعدادی از نمازگزاران را بیرون کردند. به گفته منابع، پلیس رژیم صهیونیستی پس از محاصره مسجد القبله به شهرک نشینان اجازه داد به مسجد الاقصی یورش ببرند. نیروهای اسرائیلی همچنین به منازل فلسطینی ها در نابلس، بیت لحم و طولکرم یورش بردند. نیروهای رژیم صهیونیستی دیروز 12 فلسطینی را در کرانه باختری و منطقه الاغوار به اتهام دست داشتن در فعالیت هایی علیه اسرائیل بازداشت کردند.

در همین حال عمر الکسوانی، مدیر مسجدالاقصی گفت: اوضاع بسیار خطرناک است و ما شاهد یورش بی سابقه به این مسجد هستیم. وی نسبت به عواقب برخورد اسرائیل با نمازگزاران مسلمان هشدار داد. این در حالی است که شهرک نشینان صهیونیست در اقدامی هتاکانه به صحن های مسجدالاقصی یورش بردند. نظامیان رژیم صهیونیستی با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در اطراف مسجدالاقصی، راه ورود شهرک نشینان به این مسجد را هموار کردند. شاهدان از بازداشت چند جوان فلسطینی حاضر در مسجدالاقصی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی خبر می دهند.