آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۷
جهان
۶

چهره ها و نظرها

افطار بشار اسد با سربازان سوری

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه یکشنبه شب با قهرمانان ارتش و نیروهای مسلح در فرودگاه مرج السلطان در منطقه خرابو واقع در حومه شرقی دمشق افطار کرد.

این فرودگاه در 15 کیلومتری شرق دمشق است. اسد در این دیدار گفت: برای من این لقمه حلال ترین لقمه در زندگی ام است. خبرگزاری سانا اعلام کرد که اسد قبل از افطار از مراکزی در منطقه مرج السلطان بازدید کرد. از زمان بحران سوریه حضور علنی بشار اسد فقط به خواندن نماز در اعیاد یا بزرگداشت مناسبت های ملی محدود شده است.

رژیم آل خلیفه نبیل رجب را محاکمه می کند

دادستانی کل بحرین پرونده نبیل رجب، فعال حقوقی این کشور را به دادگاه کیفری ارجاع داد. محمد الجشی، وکیل بحرینی گفت: دادستانی، پرونده نبیل رجب، فعال حقوقی را که مجددا بازداشت شده، به دادگاه کیفری ارجاع داده و تا زمان محاکمه که 12 جولای آینده است، در زندان باقی خواهد ماند. به گزارش ایسنا، جلیله السید، وکیل نبیل رجب گفت: نبیل رجب به دلیل مطالبی که در توییتر نوشته بود و در آن نیروهای امنیتی را به شکنجه کردن بازداشت شدگان در زندان اصلی و قتل غیرنظامیان در جنگ یمن متهم کرده بود، با حکم حبس مواجه است.

مدافعان حقوق بشر «احمق» هستند

رئیس جمهور منتخب فیلیپین روز گذشته با «احمق» خواندن حامیان حقوق بشر، از جنگ علیه جرایم حمایت و بر انجام حکم اعدام به عنوان یک «مجازات» تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، رودریگو دوترته، رئیس جمهور منتخب فیلیپین که پنجشنبه سوگند یاد می کند، در نخستین اظهارنظرها از زمان پیروزی در انتخابات تاکید کرد که مجازات اعدام را باز می گرداند و به شدت بر برنامه هایش برای مقابله با وقوع جرایم تاکید و تمرکز دارد. وی که به دلیل برنامه هایش برای اعمال منع آمد و شد برای نوجوانان در اواخر شب به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، گفت: این گروه های حقوق بشری و سیاستمداران کنگره احمق هستند. من به مجازات اعتقاد دارم. کسی که مرتکب قتل و تجاوز می شود، باید بمیرد.