آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۷
ماشین
۸

جنسیس 2016؛ خودروی لوکس جهش یافته

مترجم: آتنا حسن آبادی
منبع: منبع: autoweek. com

آیا خودرو سدان هیوندای جنسیس می تواند تصورات قبلی از برند تجاری خود را زنده کند؟ جک لینگمن از فعالان در زمینه تست خودرو می گوید: اکنون با هیوندای جنسیسی روبه رو هستم که برچسب اطلاعات کلی خودرو (برچسبی که روی تمام خودروهای جدید در آمریکا باید نصب شود) به تنهایی از او یک برنده واقعی ساخته است.

بویژه قیمت این خودرو و همچنین آپشن ها (گزینه های اختیاری) و گارانتی و ضمانت های بلند مدت آن. اگر قرار باشد یک سدان لوکس چهار صندلی بخرم، قطعا این خودرو در بین اندک گزینه های نهایی برای خرید وجود خواهد داشت. این خودرو مجهز به یک موتور شش سیلندر DHOC با حجم 8/3 لیتر بوده که قدرت آن 311 اسب بخار در 600 دور در دقیقه است. این موتور در چند ثانیه به قدرتی بسیار مطلوب رسیده و شما می توانید در تمام طول روز با سرعت های بالاو بدون نگرانی برانید. البته این موضوعی است که من در تست جاده ای آن را نسنجیده ام؛ ولی به نظر این خودرو دارای چنین قابلیتی است.

این خودروی هشت سرعته اتوماتیک خیلی اسپرت نیست. اما در سرعت های معمولی چندان رام نبوده و در حالت اسپرت هم شما زیاد احساس تنبلی و لش بودن ماشین را ندارید. من در بیشتر اوقات خودرو را در حالت اسپرت رانده ام. ماشین بسیار نرم روی جاده حرکت می کند؛ به طوری که عبور از روی شیارهای کف خیابان یا دست اندازهای کوچک را اصلاحس نمی کنید. برخی از این ویژگی ها مرهون سیستم تعلیق و عایق بندی مناسب خودرو است. نمای بیرونی خودرو هم شیک و درجه یک است. دماغه جدید ماشین (قسمت جلوی ماشین) بزرگ تر از قبل است. البته شباهت کمتری به یک مرسدس بنز دارد و بیشتر شبیه خودش است تا مدل دیگری. عقب خودرو بیشتر شبیه هیوندای است. تنها شکایت من از داخل خودرو است. فقط به خاطر این که از پنج ماده و بافت مختلف برای تزئین استفاده شده و کمی شلوغ به نظرمی رسد. دستگیره ها از مواد کمی سخت تولید شده و ممکن است پس از قرار گرفتن آرنج روی آنها، اندکی اذیت کنند. اما صندلی ها از راحتی مناسبی برخوردارند. اهرم دنده و دستگیره در هم به نوبه خود خوب طراحی شده است. به نظر من هیوندای جنسیس 2016 می تواند با پرداخت 70درصد قیمت یک مرسدس بنز 90 درصد آنچه را که یک مرسدس به شما می دهد در اختیارتان بگذارد.