آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۷
ورزش ایران
۱۰
یادداشت

مردان فرسوده اما شجاع

اکبر نایینی ( کارشناس والیبال)

تیم ملی والیبال ایران با انجام شش مسابقه، چهار باخت و دو پیروزی مقابل آرژانتین و بلغارستان با پنج امتیاز به ایران بازگشت تا شاید در سه پیکاری که آخر هفته جاری در تهران دارد، بتواند جایگاه دهمی کنونی را در لیگ جهانی والیبال ارتقا بدهد، اما اگر رتبه بندی لیگ جهانی والیبال را هدف نهایی ندانیم که همواره بر این نکته پافشاری کرده ایم، می توانیم حضور و ظهور محمدجواد معنوی نژاد را به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای لیگ جهانی برای والیبال ملی ایران بدانیم که کار رقابت قدرتی زن های تیم را به اوج رسانده است.

با توجه به این که حمزه زرینی در مسابقه آخر با صربستان در سرویس و حمله خوب کار کرد، باید دید از بین مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور، علی مباشری و محمدجواد معنوی نژاد کدام یک از سفر به ریو باز می مانند.

اصولالیگ جهانی میدان آزمایش و آزمون جوانان کشورهاست، کما این که در تیم صربستان سرچکو لیسیناک، مارکو اوویچ، در تیم آرژانتین برونو لیما و... خوش درخشیده اند.

صربستان در شرایطی مسابقه آخر دور دوم را 3 بر یک از ما برد که به الکساندر آتاناسیویچ کلیدی ترین بازیکن خود و نیز لیبروی اصلی استراحت داد. آتاناسیویچ همان بازیکنی است که لیگ ایتالیا و والیبال اروپا را تحت الشعاع حضور خود قرار داده است. این درحالی بود که در تیم ایران فرسودگی و خستگی در سیمای شهرام محمودی، میلاد عبادی پور و حتی سیدمحمد موسوی و عادل غلامی بوضوح دیده می شد.

اینک چاره ای نیست جز این که در سه مسابقه پیش رو در تهران، باز هم از این مردان شجاع اما خسته استفاده کنیم. فقط خدا کند فرهاد قائمی و امیر غفور به بازی ها برسند و تیم ملی از آخرین فرصت بازی های تدارکاتی پیش از بازی های المپیک بهترین استفاده را ببرد. ما در دریافت سرویس های پرشی مشکل اساسی داریم که شاید با حضور فرهاد قائمی این مشکل کمی ترمیم یابد.