آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۷
فرهنگ و هنر
۱۶

گلایه رویا تیموریان از بهزیستی

رویا تیموریان، بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر که قرار بود با همراهی همسرش مسعود رایگان نمایشی را درباره بیماری ایدز در شهرهای مختلف اجرا کند، گفت: متاسفانه در اجرای این پروژه، سازمان بهزیستی رفتار خوشایندی با ما نداشت و به تعهداتش پایبند نماند.

این هنرمند تئاتر و سینما به ایسنا گفت: نمایش «دو مرد در یک اتاق» را در دو مقطع مختلف در تهران اجرا کردیم اما بعد از دومین اجرای آن، سازمان بهزیستی به تعهدهای خود عمل نکرد و این در حالی بود که ما با آنها قرارداد مکتوب و امضا شده داشتیم. آنها با وجود پیگیری های ما و برگزاری چند جلسه، به تعهدهای خود عمل نکردند.

تیموریان یادآور شد: در زمان دکتر هاشمی، رئیس پیشین سازمان بهزیستی کل کشور یکی از معاونان ایشان آقای نصیری مسئولیت این قرارداد و اجرای آن را به عهده داشت اما متاسفانه بعد از گذشت دو سال به هیچ یک از تعهدهایشان عمل نکردند.

این هنرمند افزود: جالب است وقتی پروژه ای شروع می شود، ما هنرمندان بزرگ دنیا هستیم اما همین که نوبت به انجام تعهدها می رسد، حتی جواب تلفن مان را هم نمی دهند!

تیموریان گفت: بدتر از همه این است که وقتی گروه اجرایی به آنها مراجعه کرده اند، به این گروه گفته اند که من و آقای رایگان پول را گرفته ایم و با آنها تسویه حساب نکرده ایم! در حالی که چنین چیزی به هیچ وجه درست نیست. او با اشاره به پیگیری های متعدد برای تسویه حساب گروه تصریح کرد: حتی چند بار برای ملاقات با رئیس جدید تماس گرفتیم اما میسر نشد. دفتر رئیس سابق بهزیستی رفتیم اما هیچ پاسخی نگرفتیم و بعد از گذشت این مدت همچنان به بچه های گروه تئاترمان بدهکاریم. مسئول طرف قرارداد ما هم که پست بالاتری در وزارت بهداشت گرفته است.

بازیگر نمایش های «عروسی خون» و «خانه برنارد آلبا» خاطرنشان کرد: اگر چنین پروژه ای در کشوری دیگر اجرا می شد، حتما مورد حمایت قرار می گرفت؛ همچنان که همزمان با اجراهای ما در تهران، نشریات خارجی هم به این نمایش پرداختند اما متاسفانه اینجا انگار برای کسی اهمیتی ندارد.