آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۷
حوادث
۱۹

مجازات سنگین برای ربایندگان دختر افغان

حکم 60 سال زندان دو پسر ایرانی که دختر افغان را ربوده و تا یک قدمی مرگ برده بودند، در دیوان عالی کشور تائید شد.

به گزارش جام جم، تحقیقات جنایی درارتباط با این پرونده از آخرین روزهای سال گذشته و در پی شکایت دختر 18 ساله ای در اداره پلیس شهرری آغاز شد.

دختر جوان که بسیار وحشت زده بود، به ماموران گفت: اهل افغانستان هستم و چندی پیش همراه مادرم به ایران آمده و در شهرری زندگی می کنیم. به عنوان خدمتکار در خانه ها کار می کنم. امروز بعد از تمام شدن کارم، سوار یک خودروی پرایدی شدم که به خانه مان بروم. پس از طی مسافتی، راننده تغییر مسیر داد. وقتی به راننده اعتراض کردم، مدعی شد مسیر اصلی مسدود شده و باید از راه فرعی برود. از راننده خواستم توقف کند تا پیاده شوم، اما سرنشین خودرو به طرفم حمله ور شد و مرا کتک زد که بر اثر شدت ضربات بی هوش شدم و وقتی به هوش آمدم، خودم را در بیابان های حاشیه شهر دیدم. دو پسر جوان با تهدید و زور مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و پول و کارت عابربانکم را سرقت کردند. دختر جوان که توانسته بود چند شماره از پلاک خودروی متهمان را یادداشت کند، سرنخ دستگیری دو پسر جوان را به پلیس داد. ماموران با بررسی شماره پلاک و مشخصات خودرو، مالک آن را شناسایی و دستگیر کردند.متهم پس از روبه رو شدن با شاکی، به جرم خود با همدستی دوستش اعتراف کرد. در ادامه دومین متهم پرونده نیز دستگیر و پرونده آنها به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.در جلسه دادگاه که به ریاست قاضی حسین اصغرزاده برگزار شد، دختر افغان به تشریح روز حادثه پرداخت. در ادامه دو متهم آزار و اذیت شاکی را رد کردند. پس از دفاعیات متهمان و وکلای آنها، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و هر کدام از متهمان را به اتهام آدم ربایی، تهدید و سرقت مقرون به آزار به 30 سال زندان و تحمل 173 ضربه شلاق محکوم کردند.

با اعتراض دو پسر جوان به حکم مجازاتشان، پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور فرستاده شده که قضات شعبه 27 دیوان عالی کشور حکم مجازات را تائید کردند.