آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۷
حوادث
۱۹

انهدام شبکه سرقت لوازم خودرو در تهران

شک گشت پلیس به خودروی مزدا 3 و تیراندازی مرگبار به سارقان، کارآگاهان پلیس را به باند بزرگ سرقت لوازم خودرو در تهران رساند.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده از 28 اردیبهشت امسال و در پی شک گشت پلیس به سرنشینان یک خودروی مزدا3 آغاز شد. پس از استعلام مشخص شد که این خودرو سرقتی است.

ماموران به راننده مزدا 3 دستور توقف دادند اما راننده بدون توجه به هشدارهای پلیسی و با افزایش سرعت خودرو و ایجاد حرکات نمایشی اقدام به فرار کرد که ماموران پس از یک تعقیب و گریز طولانی و بی توجهی راننده به شلیک چند تیر هوایی، در خیابان شهید رجایی لاستیک خودرو را مورد هدف قرار می دهند که خودرو به گاردریل برخورد کرد و متوقف شد.

با متوقف شدن خودرو، هر سه سرنشین خودرو به صورت پیاده اقدام به فرار کردند که ماموران یک نفر از آنها به نام «رضا. ح» را از ناحیه ران پا مورد اصابت گلوله قرار داده و دو نفر دیگر به اسامی «فرزین. د» و «محمدرضا. س» نیز هنگام فرار دستگیر شدند. رضا به بیمارستان منقل شد اما پس از چند ساعت جان باخت. در بازرسی اولیه از خودرو، مقادیر زیادی از اموال داخل خودرو متعلق به خودروهای دیگر کشف شد.

دو متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه منکر هرگونه خلافی بوده اما پس از ارائه دلایل و مستندات غیرقابل انکار، سرانجام «فرزین» به ده ها فقره سرقت داخل خودرو با همدستی «حسن. م» اعتراف و عنوان کرد که اموال سرقتی را به رضا می فروخته است. در ادامه 5 عضو دیگر این باند نیز شناسایی و دستگیر شدند.