آرشیو چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۵
اقتصادی
۴

ثبت اعتراض به حذف یارانه از امروز

خانوارهایی که یارانه شان در تیر ماه امسال حذف شده در صورت تمایل از امروز (30 تیر) می توانند به سامانه yaraneh 10.ir مراجعه کنند.

به گزارش فارس، دور جدید حذف یارانه نقدی از تیر ماه امسال آغاز شد و بر اساس آن 200 هزار نفر از لیست یارانه بگیران خط خوردند.بر اساس این گزارش، با به روزرسانی سامانه ثبت اعتراض، خانواری که تمایل دارند می توانند از فردا به سایت yaraneh 10 مراجعه کنند. این سایت برای ثبت اعتراض نسبت به قطع یارانه نقدی تعبیه شده است.

گفتنی است طی 2 سال اخیر، یارانه بیش از 2 میلیون نفر حذف شده و در ماه جاری نیز 200 هزار نفر دیگر هم از یارانه بگیران کاسته می شود.

همچنین طبق قانون دولت مکلف شده یارانه 24 میلیون نفر را در بازه زمانی مشخصی حذف کند، در این میان برخی از مردم در تماس با کیهان با بیان اینکه درآمد بالایی ندارند و حتی تنها از حداقل حقوق برخوردار می باشند، عنوان کردند که یارانه شان قطع شده و خواستار بررسی مجدد در این زمینه هستند.

همچنین تعدادی از بازنشستگان در این تماس ها نسبت به حذف خود اعتراض داشته اند.

لازم به ذکر است که در این زمینه دولت باید ملاک های خود را به صورت واضح و کارشناسی شده منتشر کند. چرا که هر روز گمانه زنی هایی در زمینه حذف یارانه بگیران و انتخاب آنها عنوان می شود و نتیجه ای جز آشفتگی روانی در میان مردم ندارد.