آرشیو یکشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۳۸
روزنامه فردا
۲۰
ماجرای عشق و عاشقی میدون

آموزش قاچاق 210 کانتینر

پوریا عالمی

سوالی که این روزها ذهن هر ایرانی و مریخی را درگیر کرده این است که چطوری 210 کانتینر به ارزش 190 میلیارد تومان در کشور قاچاق شده و هیچ کسی خبردار نشده و تازه خبرش درآمده. آن هم نه اینکه محموله کشف شده باشد، نه. خبرش آمده.

مسئولان هنوز نتوانسته اند اعلام کنند این محموله چطوری آمده توی کشور و چطوری از کشور خارج شده. بعد بابای سوفیا این را به عنوان تست هوش برای من مطرح کرده و گفته اگر عاشق سوفیا هستی باید بگویی این 210 کانتینر چطوری قاچاق شده. من هم این راه ها به ذهنم رسید:

1- 210 کانتینر را از این ور کشور وارد می کنیم و 210 کانتینر را از آن ور کشور خارج می کنیم. این طوری انگار نه خانی آمده، نه خانی رفته.

2- روی 210 کانتینر بزرگ می نویسیم «ماها گیلاسیم». این طوری همه آدم های توی راه فکر می کنند این 210 کانتینر گیلاس هستند و دارند می روند سمت یخچال.

3- یک راه این است که با اعتمادبه نفس وارد شویم و عینک دودی و جلیقه جیب دار بپوشیم. این طوری کسی یا چیزی نمی گوید یا اگر گفت، شما بهش می گویی «ما از بچه های محلیم». فقط باید اعتمادبه نفس داشته باشی و توی چشم های طرف راست راست نگاه کنی.

4- با توجه به اینکه در این کشور دکل نفتی جابه جا می شود، کسی متوجه نمی شود، راه ما این است که 210 دکل نفتی بار 210 کانتینر کنیم که کسی به قاچاق بودن یا دزدی بودن محموله مشکوک نشود.

5- فیل را چطوری می بریم حموم؟ هیچی. سر و تهش می کنیم تا بشود لیف. بعد می بریمش حموم. 210 کانتینر را هم سروته می کنیم و دنده عقب می آییم. این طوری همه فکر می کنند ما داریم می رویم، نگو داریم می آییم.

6- بهترین راه این است که 210 کانتینر را یا جاساز کنیم یا قورت بدهیم.

وصیت: به بابات بگو سوفیا؛ من بخواهم سوار هواپیما بشوم، شونزده جایم را هفده بار می گردند که یک قوطی اسپری زیربغل هم با خودم بالانبرم، مطمئنا اگر من بخواهم کانتینر قاچاق کنم، یا باید آقازاده بشوم یا باید زنگ بزنم 118 تا راهنماییم کنند.