آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۴۲
روزنامه فردا
۲۰

پیشنهاد

چهل و نهمین شماره نشریه «صور اسرافیل» منتشر شد. در این شماره از صور اسرافیل، اصلی ترین پرونده به موضوع بحران پناه جویان در جهان پرداخته است و گزارشگر، آوارگان جنگ های اخیر منطقه را سرمایه های کشور میزبان معرفی کرده. از دیگر مطالب خواندنی این شماره، سرمقاله ای است که به قلم شاپور اسماعیلیان، حقوق دان برجسته کشور نوشته شده و در آن پدیده آسیب های اجتماعی از زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است.

گفت و گوی اختصاصی با الهام امین زاده، درباره ارائه گزارش طرح تنقیح قوانین و مقررات نظام سلامت و بررسی نقش مسئولیت های مدنی در حفظ محیط زیست کشور از دیگر خواندنی های این شماره صور اسرافیل هستند. صور اسرافیل، عنوان «تنها نشریه مستقل حقوقی-اقتصادی کشور را بر پیشانی دارد و ابتدای هر ماه روی دکه هاست.

«یادآفرین»، ماهنامه تخصصی برندینگ، شماره دوم خود را به گفت وگو با دکتر نعمت الله فاضلی و خوان بلوسو استراتژیست برندینگ ملی اختصاص داده است. پرونده ویژه این شماره به قزوین اختصاص دارد که به برندینگ و هویت این شهر مهم ایران پرداخته شده است. مطالب مهم این پرونده گفت وگو با فریدون همتی، استاندار قزوین، یادداشتی از دکتر غلامرضا ظریفیان، با عنوان قزوین، تاریخ و تمدن 10هزارساله؛ گفت وگو با شهردار قزوین مسعود نصرتی، یادداشتی از دکتر علیرضا خزائلی، معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری، گفت وگو با فرج الله فصیحی راوندی، رئیس شورای شهر قزوین، یادداشت دکتر\\ عباس کشاورز، رئیس اداره آموزش و پژوهش شهرداری و داستانی پیرامون شهر قزوین است. پرونده بین الملل این شماره به برندینگ کشور دانمارک اختصاص داده شده است، کشوری کوچک اما قدرتمند با تمدن منطقه اسکاندیناوی که به طور سنتی به جامعه و مردمان سختکوش آن و در ادبیات جهانی به نام «دریانوردان سرسخت وایکینگ ها» شناخته می شود. سهیل سیمره دبیر گروه بین الملل با همراهی محمدعلی رفیعی کارشناس امور بین الملل، رضوانه گلستانه و سیدعلیرضا بهبهانی، با تکیه بر برندینگ به بررسی این کشور پرداخته اند. داستان این شماره را نیز بهاالدین مرشدی با عنوان «یک شهر به دنبال صالح» نوشته است.