آرشیو دوشنبه ۲۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۸۶
ایران زمین
۱۹

برپایی نمایشگاه توانمندی های لرستان از امروز در تهران

زهره افشار

توانمندی های لرستان بویژه دربخش های اقتصادی و فرهنگی از امروز دوشنبه تا روز جمعه در قالب نمایشگاهی در بوستان گفت و گوی تهران برای سرمایه گذاران و دوستداران فرهنگ و هنر این دیار عرضه می شود. لرستان از استان های غربی ایران است که امسال به عنوان پایلوت اجرای «اقتصاد مقاومتی» برگزیده شده است.

«سید سعید شاهرخی» معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در گفت و گو با «ایران» توضیح داد: این نمایشگاه همزمان با هفته فرهنگی - اقتصادی لرستان در قالب 70 غرفه برپا می شود و در جریان آن نیز دو همایش با حضور مسئولان کشوری، مقام های استان و سرمایه گذاران برگزار می شود. همچنین همایش فرهنگی لرستان امروز دوشنبه از ساعت 18 تا 20 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهیختگان فرهنگ و هنر و اهل قلم در بوستان گفت و گوی تهران برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه همایش اقتصادی و فرصت های اقتصادی لرستان هم در روز سه شنبه در همین ساعت برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در این همایش طرح های آماده سرمایه گذاری لرستان عرضه می شود ضمن اینکه با توجه به انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی آخرین وضعیت توسعه استان با حضور مقامات کشوری و 300 سرمایه گذار بررسی می شود. شاهرخی گفت: 661 طرح اقتصاد مقاومتی به ارزش 9 هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف لرستان دیده شده که بسیاری از آنها در مرحله اجراست و امیدواریم مابقی این طرح ها در جریان برگزاری مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرد. احیای طرح های راکد استان با هدف اشتغالزایی و ارتقای معیشت مردم از جمله مهم ترین راهکارهای اجرای اقتصاد مقاومتی در لرستان است که در این راستا 190طرح در سال 95 و 110 طرح در سال 96 احیا خواهد شد. علاوه بر این توانمندی های استان در بخش های دولتی و خصوصی به نمایش گذاشته می شود.

معاون استاندار لرستان با دعوت از همه دوستداران فرهنگ و هنر استان برای بازدید از این نمایشگاه که از 25 تا 29 مرداد ماه از ساعت 18 تا 23 برگزار می شود، افزود: در کنار این نمایشگاه برنامه های تفریحی و فرهنگی از جمله اجرای موسیقی محلی لرستان برای خانواده ها تدارک دیده شده است.