آرشیو دوشنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۳۶۱۲
سیاست
۲
نطق نمایندگان

نمایندگان در نطق های میان دستور چه گفتند؟

جهانبخش محبی نیا، نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس: 300 میلیارد تومان پول در حال در اختیار نهادی مانند سازمان تبلیغات اسلامی قرار می گیرد و باید سوال کرد مابه ازای این میزان اختصاص بودجه به تولید فرهنگ دست می یابند که پاسخ این است: خیر و هیچکس هم جرات نمی کند از این نهاد حسابرسی یا سوال کند. در جدول 17 بودجه، نزدیک به 50 موسسه غیردولتی میلیاردها تومان پول این ملت را دریافت می کنند و نظارتی بر آن نیست.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس: از اینکه این روزها برخی دولتمردان دلسوز جوانان مشهدی شده اند خوشحالم، ولی یادآور می شوم اولویت امروز جوانان مشهد مقدس بیکاری است که بیش از 100 درصد افزایش یافته و در سال های اخیر پدیده، میزان، پردیسبان، ثامن الحجج، کم آبی و حاشیه نشینی است، از این رو اگر هدف خدمت به جوانان مشهد است این مشکلات را مرتفع و به آنها رسیدگی کنید نه دو قطبی سازی فرهنگی با اهداف سیاسی.

حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس: چین با یک و نیم میلیارد نفر جمعیت داخل کشور خود را سالم نگه داشته ولی واسطه های ناسالم ایران را به زباله دان اجناس ناسالم چینی تبدیل کرده اند. رانت کماکان در اقتصاد ایران حکومت می کند و فیش های نجومی تنها بخش کوچکی از غارت بیت المال در کوران فسادها و تبانی های مدیریتی است.