آرشیو پنجشنبه ۲۵‌شهریور ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۴۲
اخبار کشور
۱۰

اخبار کوتاه

ترجمه و انتشار پیام حج رهبر انقلاب در کشورهای خارجی

نمایندگی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سراسر دنیا، پیام رهبر معظم انقلاب را به کنگره عظیم حج و خطاب به جهان اسلامی ترجمه و منتشر کردند.

به گزارش ایرنا ارسال متن ترجمه شده پیام به دانشگاه ها، اساتید، نخبگان، ائمه جمعه و جماعات، اصحاب رسانه، نویسندگان و تمام اندیشمندان و مراکز فرهنگی اسلامی، کشورها، از دیگر اقدامات رایزنی های فرهنگی ایران در این خصوص بوده است.

مسکو: بدون ایران هیچ چشم اندازی برای حل اوضاع افغانستان وجود ندارد

فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان و مدیر دپارتمان دوم آسیای وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: چارچوب مذاکرات 4 جانبه افغانستان شامل کشورهای آمریکا، چین، افغانستان و پاکستان شکست خورده و به اثبات رسانده که بدون حضور ایران در این مذاکرات هیچ چشم اندازی برای حل اوضاع افغانستان وجود ندارد.

به گزارش فارس «ضمیر کابولوف» تاکید کرد: «ما درباره این موضوع با نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان نیز صحبت کرده ایم. مشارکت کنندگان در این روند مایلند تا وجهه خود را حفظ کنند به همین دلیل هم می گویند: نه ما این روند را احیا می کنیم. اما به اعتقاد من آنها فقط سعی دارند اشتباهاتشان را پنهان کنند. آنها به خوبی متوجه این موضوع هستند که این روند محکوم به شکست است.»

بر اساس این گزارش، گفت وگوهای چهارجانبه درباره افغانستان با هدف تهیه نقشه راهی برای مذاکرات میان مقامات افغانستان و طالبان طراحی شده بود. این مذاکرات در دسامبر سال 2015 میلادی در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.