آرشیو دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵، شماره ۲۶۹۰
سیاست
۱۹

در صورت تشکیل جلسه بعدی دادگاه خانواده روح الامینی درباره نامه مرتضوی سخن می گویند

شرق: وکیل خانواده مرحوم محسن روح الامینی گفت: «رای پرونده کهریزک هنوز صادر نشده است». میرمجید طاهری در گفت وگو با «مهر» در پاسخ به این سوال که آیا اعلام ختم رسیدگی از سوی دادگاه صحت دارد یا خیر؟ گفت: «هنوز دراین باره ابلاغی به ما اعلام نشده است».

او با بیان اینکه هنوز رای پرونده هم صادر نشده است، گفت: «در جلسه قبلی به ما اعلام کردند اگر تصمیم بر برگزاری جلسه بعدی باشد، خبر می دهیم که هنوز هیچ اطلاعی از سوی دادگاه نشده است». طاهری در پاسخ به این سوال که نظر خانواده مرحوم روح الامینی در رابطه با نامه ای که اخیرا سعید مرتضوی در رابطه با حوادث کهریزک نوشته است، چیست؟ گفت: «آقای روح الامینی دراین باره گفته است که در صورت برگزاری جلسه بعدی درباره نامه صحبت هایی می کند».

پیش ازاین سعید مرتضوی در پرونده کهریزک که با شکایت اولیای دم روح الامینی تشکیل شده بود، تبرئه شد، اما با اعتراض خانواده روح الامینی این پرونده به شعبه 38 دیوان عالی کشور ارجاع شد. دیوان عالی هم این پرونده را برای رسیدگی مجدد به شعبه 22 دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع داده است.

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی از سوی شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان به ریاست قاضی محمدی کشکولی در رابطه با اتهام «معاونت در قتل» (شکایت جدید روح الامینی) و «معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود» (بخش نقض شده رای شعبه 76 در دیوان عالی کشور) تبرئه شده بود. سه شنبه، 9 شهریور، نیز اولین جلسه در دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار و رسیدگی به جلسات بعدی موکول شد.

سعید مرتضوی پس از برگزاری جلسه سوم دادگاه، نامه ای با مضمون عذرخواهی از خانواده جان باختگان حادثه کهریزک به ریاست دادگاه تقدیم و در آن از حوادث رقم خورده در تیرماه 88 ابراز تاسف کرده و از خانواده جانباختگان و ملت ایران عذرخواهی کرد. او در این نامه قربانیان جنایات کهریزک را شهیدان مظلوم خواند.