آرشیو چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵، شماره ۳۶۳۶
سیاست
۳
چهره روز

واکنش عارف به توصیه رهبری به احمدی نژاد برای عدم کاندیداتوری در انتخابات

گروه سیاسی| دو روز پس از آنکه مقام معظم رهبری در جلسه درس خارج فقه خود از نهی احمدی نژاد از کاندیداتوری خبر داد، فضای سیاسی کشور بیشتر از هر چیز حول محور همین نهی قرار گرفت. دیروز اما محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران و رییس فراکسیون امید هم به این موضوع واکنش نشان داد و در این مورد تحلیلی ارایه کرد. او نیز همچون سایر فعالان سیاسی به محمود احمدی نژاد که مخاطب این بیانات بوده است توصیه کرد که به این توصیه ها توجه کند. او اما اشاره ای کوتاه به این روزهای اصلاح طلبان در دهه 90 هم داشت که تلاش اصلی شان این بوده است که به سمت تندروی نروند. بر این اساس رییس فراکسیون امید با اشاره به بیانات اخیر رهبری و توصیه های ایشان درباره انتخابات گفت: دوستانی که مخاطب این بیانات هستند حتما به توصیه های ایشان توجه کنند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در این باره گفت: ما دنبال یک انتخابات با حضور حداکثری مردم و مشارکت جدی و رقابتی هستیم که این هم راهبرد نظام و هم راهبرد جریان اصلاحات در همه انتخابات بوده است. نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: طبیعتا وقتی مردم حضور داشته باشند حرف آخر را می زنند. گروه های مختلف هم می توانند کاندیداهای خود را مطرح کنند و شایسته ترین آنها برای انتخابات توسط مردم انتخاب می شود و رای می آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فکر می کنم هر کسی حق دارد نظر خود را بدهد و نظرش محترم است اما مقام معظم رهبری وقتی در این مسائل حرف می زنند همه جریانات سیاسی درون نظام باید اطاعت و عمل کنند. عارف در ادامه با تاکید بر اینکه اصلاحات سعی کرده فضای انتخابات را در دهه 90 مدیریت کند و به سمت تندروی نرود گفت: تلاش کرده ایم که به سمت عقلانیت برویم و خوشبختانه موفق شده ایم: ان شاء الله که همه جریانات این مسیر را ادامه دهند.