آرشیو پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۸۶
صفحه آخر
۱۲

شورش و آشوب ایالت های مختلف آمریکا را فرا گرفت

به دنبال اعلام پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هواداران کلینتون در شهرهای مختلف این کشور دست به شورش زدند.

طرفداران و مخالفان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، مقابل کاخ سفید تجمع کردند و با یکدیگر درگیر شدند. این در حالی است که کلینتون در پیامی پیروزی ترامپ را به وی تبریک گفته است. طبق گزارش راشا تودی، گروه های ضدترامپ شعار می دادند: «دونالد ترامپ، اینجا (کاخ سفید) خانه تو نیست و «لعنت به تو ترامپ».

حامیان وی نیز در حالیکه راهپیمایی می کردند، فریاد می زدند: «ایالات متحده آمریکا، ایالات متحده آمریکا.»ماموران پلیس به دنبال بالاگرفتن تنش ها میان دو گروه مختلف وارد عمل شد تا هواداران و مخالفان ترامپ را از یکدیگر جدا کند و آنها را پراکنده سازد. از طرف دیگر، در دیگر شهرها و ایالات آمریکا از جمله اورگان، کالیفرنیا، سانفرانسیسکو و پورتلند نیز، معترضان به نتیجه انتخابات، به خیابان ها آمدند و آشوب به پا کردند و حتی پرچم آمریکا را نیز به آتش کشیدند. در واکنش به نتایج انتخابات، حدود 100 معترض در خیابان های اصلی اوکلند در ایالت کالیفرنیا تجمع کردند تا اعتراض خود را به نتیجه انتخابات اعلام کنند. گزارش و تصاویری از شکسته شدن شیشه مغازه ها و به آتش کشیده شدن چند خودرو مخابره شده است.

همچنین گزارش شده که تعدادی از معترضان زخمی شده اند اما اطلاعات بیشتری هنوز در دسترس نیست. پیش از برگزاری انتخابات برخی گزارش ها احتمال شورش و تظاهرات را پیش بینی کرده بودند اما نه از سوی هواداران کلینتون!