آرشیو شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۷۲
حوادث
۱۷

پس از 7 شبانه روز تجسس صورت گرفت

کشف اجساد پدر و پسر در جنگل برفی

حسین خانی

گروه حوادث /: پیکرهای پدر و پسر دامدار چالوسی که برای یافتن ردی از دام هایشان، در برف و بوران راهی کوهستان شده بودند، 7روز بعد ازسوی تیم های تجسس پیدا شد.این درحالی بود که به دنبال این ناپدید شدن آنها، گروه های مختلف امدادی در غرب مازندران، با اعلام فراخوانی در فضای مجازی برای تشکیل گروه های تجسس، یکی از بزرگترین تیم های جست و جو را در منطقه تشکیل داده بودند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، پدر و پسر که اهل روستای «مازوپشته» بودند روزچهارشنبه 3 آذر همزمان با بارش شدید برف و بوران در مازندران، برای یافتن 1200 راس دام، راهی ارتفاعات جنگل های «طلاجو» شدند.آنان با وجود خطرات جدی، تن به برف و سرما زده و جست و جو برای یافتن ردی از دام هایشان را آغاز کردند.با گذشت ساعاتی ازعزیمت آنها، اعضای خانواده و بستگانشان که نگران شده بودند نیروهای امداد رسان هلال احمر و پلیس را در جریان قرار دادند.

بلافاصله نیز در فضای مجازی، برای تشکیل گروه های مختلف مردمی و داوطلب امداد و نجات درخواستی فوری داده شد. بدین ترتیب گروه های زیادی برای جست و جو وارد عمل شدند اما بارش شدید برف و سرمای شدید امکان تجسس را به حداقل می رساند.با این حال جست و جو ها 7 شبانه روز ادامه داشت و هر کدام از گروه ها به تجسس درمنطقه ای پرداختند تا اینکه سرانجام اجساد بی جان قربانیان پیداشد.محمدناصر زندی - فرماندار چالوس- در این باره به خبرنگار ما گفت: پس از هفت شبانه روز تلاش نیروهای مردمی و با استفاده از امکانات مختلف امدادی زمینی و هوایی، بعد از ظهرچهارشنبه 10 آذر جسد منوچهر سام دلیری 47 ساله در منطقه «هسل دشت» کشف شد. جسد پسرش یوسف-27 ساله- نیز کمی دورتر از پدرش پیدا شد.

وی با تاکید بر اینکه با حضور مسئولان قضایی وانتظامی، جسد پدر و پسر تحویل پزشک قانونی شد، از اهالی روستاهای بخش مرکزی چالوس، کوهنوردان و نیروهای کمکی که در پیدا کردن اجساد قربانیان به طورشبانه روزی کمک کردند، قدردانی کرد.