آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۷۴۴
حوادث
۱۳

پنج قاره

جنایت کم سابقه در فنلاند

یک مرد مسلح، رئیس شورای شهر و دو خبرنگار همراه وی را در شهرکی واقع در جنوب شرقی فنلاند به قتل رساند. رئیس شورای شهرک «ایماترا» و دو زن خبرنگار، بامداد یکشنبه درحالی که از پیاده رویی بیرون از یک رستوران عبور می کردند، با شلیک مردی 23ساله به قتل رسیدند. سخنگوی پلیس شهر ایماترا با تایید این خبر، گفت به هر قربانی چند گلوله اصابت کرده است. به گفته این مقام پلیس، نیروهای امنیتی، قاتل را دستگیر کرده اند و سرگرم بازجویی از او هستند. «ایماترا» 28 هزار شهروند دارد و در 230کیلومتری شرق هلسینکی، پایتخت فنلاند، واقع است. شکار مسلحانه، یکی از سنت های کشور فنلاند است و آمارهای رسمی نشان می دهد در این کشور پنج میلیون و 400 هزارنفری، 650 هزار نفر مجوز حمل سلاح دارند. بااین حال، قتل با سلاح گرم، در فنلاند به ندرت رخ می دهد.

آتش سوزی مرگ بار در هتل

آتش سوزی در یکی از هتل های شهر کراچی پاکستان که صبح دیروز رخ داد، موجب کشته شدن دست کم 11 نفر و مجروح شدن بیش از 60 نفر شد. آتش سوزی از آشپزخانه این هتل شش طبقه واقع در طبقه همکف آن شروع شد و به قسمت هایی در طبقات بالانیز سرایت کرد. برخی افراد در طبقات بالای با استفاده از گره زدن ملحفه ها، موفق شدند از پنجره اتاق های خود از هتل خارج شوند. تعدادی از مجروحان این آتش سوزی، ملیت های خارجی دارند. طبق گزارش پلیس، این حادثه آتش سوزی ارتباطی به فعالیت های تروریستی ندارد.

مسابقه غیرقانونی جان سرآشپز جوان را گرفت

سرآشپزی جوان در مسابقات اتومبیل رانی جان خود را از دست داد. مسابقه غیرقانونی دراگ در شمال ملبورن با حادثه ای دلخراش و مرگ راننده سرآشپز به پایان رسید. پت ویراسینگ، یک سرآشپز 28ساله بود که در مسابقه ای غیرقانونی شرکت کرده بود و هنگام مسابقه با برخورد به ماشین دیگر و چپ کردن خودرو خود، جانش را از دست داد. این رانندگان در حال مسابقه دادن در شمال ملبورن بودند و زمانی که دو خودرو به هم برخورد کردند، خودرو این سرآشپز پس از برخورد به نرده در خیابان واژگون شد و روی سقف فرود آمد. خودرو دیگری که در این مسابقه بود، بدون هیچ صدمه ای توانست فرار کند. نیروهای اورژانس پس از حضور در صحنه تصادف اعلام کردند ویراسینگ در صحنه تصادف جان خود را از دست داده است.