آرشیو پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۷۴۶
علم
۱۱

نگاهی متفاوت به گزارشگری علمی

متخصص یا همه فن حریف؟

اسماعیل مومنی

اولین و مهم ترین وظیفه هر خبرنگار علم، تهیه و تولید اخبار و گزارش ها در زمینه علم و فناوری است. چگونگی و کیفیت آثاری که هر خبرنگار تولید می کند، تا حدود زیادی به قابلیت ها، توانایی ها و نوع نگاه وی به موضوع علم و ماهیت آن بستگی دارد. هر خبرنگاری وظیفه دارد اتفاق های ریزودرشت حوزه علم (و دیگر شاخه های آن مانند مدیریت علمی، جامعه شناسی علم و موارد دیگری از این دست) را زیر نظر داشته باشد و اخبار و رویدادهای این حوزه را منتشر کند. البته امروزه بسیاری از خبرنگاران علاوه بر آنکه در همه حوزه های بزرگ و گسترده علم و فناوری فعالیت می کنند، یکی از شاخه ها و گرایش های علم را به عنوان حوزه تخصصی خود انتخاب کرده اند. امروزه در رسانه های ما، خبرنگاران زبده ای هستند که بیشتر وقت خود را به تهیه گزارش هایی از حوزه علوم پایه، هوافضا، سیاست های علمی یا مواردی از این دست اختصاص می دهند.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.