آرشیو یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۸۴
ایران زمین
۱۹
روی خط خبر

موج جدید بارش هااز فردا در شمال و غرب کشور

گروه «ایران زمین»/ بارش برف و باران در استان های شمال غرب و شمال کشور ادامه دارد و از فردا (دوشنبه) سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می شود.

«فریبا گودرزی»، کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: با نفوذ جریانات سرد شمالی به کشور امروز و فردا(یکشنبه و دوشنبه) برای استان های شمال غرب، شمال و ارتفاعات البرز بارش برف و باران پیش بینی می شود. با گسترش دامنه فعالیت این سامانه در شمال شرق کشور، از عصر امروز در استان های خراسان شمالی و رضوی نیز شاهد بارش ها خواهیم بود. سامانه بارشی جدیدی نیز از شمال غرب وارد کشور خواهد شد و استان های شمال غرب، غرب و دامنه های زاگرس را تحت تاثیر قرار می دهد. اوج فعالیت این سامانه در استان های اردبیل، گیلان، بخش هایی از مازندران و گلستان خواهد بود.

دمای هوا در آذربایجان شرقی تا 15 درجه کاهش می یابد

«یونس اکبرزاده»، کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی نیز گفت: با تداوم فعالیت سامانه بارشی از ابتدای این هفته دمای هوای استان 5 تا 15 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. وی با بیان اینکه بیشترین کاهش دما در شمال و شرق استان پیش بینی می شود، اعلام کرد: کاهش دمای شهرستان ورزقان به کمتر از 20درجه سانتیگراد زیر صفر پیش بینی می شود.