آرشیو شنبه ۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۸۹
سیاسی
۳

خطیب جمعه تهران: حرکت 9 دی، نه «خودجوش» بلکه «خداجوش» بود

خطیب نماز جمعه تهران، نقض برجام از سوی امریکا را قابل پیش بینی دانست و گفت: حالاکه اینها دیگر علنی برجام را نقض کردند، باید یک اقدام درخور و شایسته نظام جمهوری اسلامی که در منطقه و عرصه سیاسی جهان حرف اول را می زند، انجام شود و به چیزهای دم دستی اکتفا نشود. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی افزود: آن دستوری که رئیس جمهوری به سازمان انرژی اتمی داد، چیزی نبود که برای امریکا مشکل درست کند و خود امریکایی ها هم آن را نقض برجام ندانستند. ما توقع یک برخورد عزت ساز و یک قدم جدی در مقابل نقض برجام توسط امریکا را داریم.

وی با اشاره به درپیش بودن 9 دی، این روز را «ایام الله قطعی» عنوان و خاطرنشان کرد: خداوندی که 22 بهمن را باعث پیروزی انقلاب اسلامی کرد، تضمین بقای این انقلاب و پیروزی خط ولایت را در روز 9 دی ماه با حضور در واقع خداجوش و نه خودجوش مردم رقم زد. صدیقی تصریح کرد: در راهپیمایی 9 دی بسیاری از افرادی که فریب سران فتنه را خورده بودند و فکر می کردند تقلبی رخ داده است، با دیدن اظهارات رئیس جمهوری امریکا و حرف های صهیونیست ها متوجه خطر جدی که انقلاب را تهدید می کرد، شدند و به خیابان ها آمدند. بسیاری از آنها همان روز به من گفتند مردم آماده اند تا سران فتنه مجازات و به سزای عمل خود برسند.

ذوالنور: حصر، نشانه رافت اسلامی است

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی هم در سخنان پیش از خطبه ها گفت: نمی توان سران فتنه و کسانی که سلسله جنبان حرکت شوم بودند را بی گناه بدانیم. به گزارش ایسنا، نماینده قم افزود: برخی مساله رفع حصر را مطرح می کنند، اگر کسی در راس قوه یا دستگاه قرار دارد، از این جایگاه و امکانات ملی نمی تواند سوء استفاده کند و اینکه کسی بگوید امام حسین(ع)، حر را بخشید پس می توان سران فتنه را بخشید، قابل قبول نیست. چون وجه شباهتی بین حر و سران فتنه وجود ندارد و سران فتنه هرگز اظهار ندامت نکردند. ذوالنور با بیان اینکه تحریم های امروز و سختی هایی که مردم تحمل می کنند به خاطر جنایت و خیانت سران فتنه است که قابل بخشش نیست، افزود: امروز حصر سران فتنه پرده ای از رافت اسلامی است و نه جفای به سران فتنه. چون اگر بخواهند حصر برداشته شود، جایگزین آن آزادی نیست بلکه اعدام است.