آرشیو شنبه ۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۸۹
فن آوری
۸
نرم افزار آنلاین

تضمین امنیت «وای فای» خانگی

این روزها اتصال به اینترنت از طریق شبکه وای فای بسیار رایج است و حفظ امنیت آن جزو یکی از نکات کلیدی است به همین علت در این خصوص نرم افزارهای بسیاری نگاشته شده است که از جمله آن می توان به نرم افزار SoftPerfect WiFi Guard اشاره داشت؛ نرم افزاری ساده ولی در عین حال کاربردی که برای حفظ امنیت شبکه های وای فای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

این نرم افزار با بررسی سیستم های متصل به اینترنت کاربر، در صورت مشاهده سیستم نا آشنا و غریبه، سریعا شما را آگاه می سازد. البته قابل ذکر است که بسیاری از شبکه های وای فای امروزه بسیار محافظت شده هستند ولی تعدادی هم هستند که از نظر امنیتی ضعیف بوده و خرابکاران براحتی به اطلاعات شخصی داخل آن شبکه مانند رمز های عبور دسترسی پیدا می کنند.البته این ضعف امنیتی ممکن است در ضعف رمزنگاری اطلاعات یا موارد دیگر باشد. با توجه به موارد ضعف امنیتی گفته شده در مورد بعضی از شبکه های بی سیم، سودجویان ممکن است به این شبکه ها دسترسی پیدا کنند که بهتر است از هم اکنون به فکر این موضوع باشید. این نرم افزار براحتی به کارت شبکه شما وصل شده و تمامی آی پی ها، مک آدرس ها، نام و... از سیستم هایی که به مودم شما وصل هستند را نشان می دهد. این نرم افزار که به صورت رایگان ارائه می شود توانایی اسکن شبکه های وایرلس برای نمایش سیستم های متصل به آن را دارا بوده و این قابلیت را فراهم کرده تا کاربر بتواند شبکه وای فای خود را در مقابل هرگونه تهدیدی ایمن نگه دارد.

این نرم افزار دارای ویژگی های بسیاری است که از جمله آن می توان به این موارد اشاره داشت:

– قابلیت دسترسی به آی پی دستگاه ها و پینگ کردن آنها، قابلیت تشخیص فایروال سیستم هایی که به پینگ پاسخ نمی دهند، قابلیت اسکن سیستم های موجود در شبکه در فاصله مشخص، قابلیت هشدار هنگام ورود یک سیستم ناشناخته و ده ها ویژگی دیگر. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و همچنین بارگذاری رایگان این سیستم می توانند به سایت p30 worlds.com مراجعه کنند.