آرشیو شنبه ۴ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۸۹
اقتصادی
۶

گزیده

پایش سازه 100 دهنه پل در مسیر ریلی کشور

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با استفاده از سامانه پایش پل ها هم اکنون سازه 100 دهنه پل مهم در مسیرهای ریلی کشور از جمله پل ورسک و ایزدخواست، در دست پایش قرارگرفته است.به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مازیار یزدانی افزود: ساخت این سامانه با همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران محقق شده و از سال 93 به بهره برداری رسیده است. معاون راه آهن با اشاره به سامانه پایش شبکه خطوط و سازه های ریلی یادآورشد: این سامانه موجب آگاهی از وضعیت شبکه ریلی در لحظه همچون محاسبه بار محوری، تعداد ورودی و خروجی پل، تغییر مکان اجزای ریلی و سایر جزئیات سازه های این پل ها می شود.

توقف پرواز به دلیل کمبود مسافر

خطوط هوایی «ایرآسیا ایکس» تایلند که 49 درصد سهام آن متعلق به شرکت اصلی ایرآسیا در مالزی است اعلام کرد پروازهایش به تهران از بانکوک را به دلیل کمبود مسافر متوقف کرد.به گزارش ایرنا، پروازهای «ایرآسیا ایکس» از بانکوک پایتخت تایلند به تهران از دوم تیر ماه آغاز شد.

وزیر بازرگانی پاکستان این هفته به تهران می آید

وزیر بازرگانی پاکستان اعلام کرد روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (8 و 9 دی) به تهران سفر خواهد کرد و گفت و گو با مقام های ایرانی ذیربط درخصوص موضوع های مهمی از جمله قرارداد تجارت آزاد(FTA) و فعال سازی کانال های بانکی بین دو کشور، از مهم ترین اهداف این سفر خواهد بود.خرم دستگیر خان به ایرنا گفت: این سفر در مجموع با هدف گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی میان ایران و پاکستان انجام می شود.

ایرانی ها به دنبال بازاریابی گردشگری آلمان

بازاریابی گردشگری و صنایع وابسته به آلمان توسط ایرانی ها مدنظر قرار گرفته است. به گزارش ایسنا، سازمان توسعه تجارت ایران قصد دارد با ساماندهی و اعزام هیاتی تجاری به آلمان در زمینه گردشگری و صنایع وابسته به این کشور، اقدام کند تا علاوه بر پرداختن به صنعت گردشگری در مورد صنایع وابسته به آلمان زمینه ساز تبادلات تجاری شود.