آرشیو چهار‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۳
جهان
۶

جانسون: در صف نخست توافق تجاری با آمریکا هستیم

وزیر امور خارجه انگلیس به دنبال مذاکراتش با مشاوران ارشد دونالد ترامپ تاکید کرد که انگلیس در زمینه توافق تجاری با آمریکا، اولین نفر در صف است.

به گزارش پرس اسوسیشن، بوریس جانسون خاطرنشان کرد که با آغاز به کار دونالد ترامپ در آمریکا، نزدیکی روابط میان آمریکا و انگلیس تغییر نخواهد کرد.

این در حالی است که جانسون چند وقت پیش به شوخی گفته بود که به برخی مناطق شهر نیویورک به علت «خطر واقعی ملاقات کردن دونالد ترامپ» نخواهد رفت، اما در اظهارات اخیرش، ترامپ را به خاطر آنچه «دستور کار تغییر هیجان انگیز» خوانده، تحسین کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهور درحال کناره گیری آمریکا، پیشتر در دوره تبلیغات برای همه پرسی برگزیت به انگلیسی ها هشدار داده بود در صورت رای دادن به برگزیت در زمینه توافق تجاری با آمریکا در آخر صف، قرار خواهند گرفت. جانسون خاطرنشان کرد: مشخص است که دولت ترامپ یک دستور کار تغییر بسیار هیجان انگیز دارد. تنها چیزی که تغییر نخواهد کرد، نزدیکی روابط میان آمریکا و انگلیس است. ما دومین مشارکت کننده بزرگ امور دفاعی ناتو و شریک اصلی آمریکا در تلاش برای ارتقای امنیت جهان هستیم و البته از حامیان بزرگ تجارت آزاد به شمار می آییم.

جانسون اظهار کرد: ما شنیده ایم که برای ایجاد یک توافق تجارت آزاد بزرگ با آمریکا، اولین نفر در صف هستیم. بنابراین این سال، سالی بسیار هیجان انگیز برای کشور ما خواهد بود. جانسون در سفر اخیرش به نیویورک با جارد کوشنر، داماد ترامپ و استیو بانون، استراتژیست اصلی تیم ترامپ دیدار کرد. او همچنین با دیگر جمهوریخواهان اصلی در واشنگتن دیدار کرده است.