آرشیو چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۳۳
جهان
۶

چهره ها و نظرها

ترامپ دامادش را به عنوان مشاور ارشد خود برگزید

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا جارد کوشنر، داماد تاجر خود را به عنوان مشاور ارشد رئیس‎جمهور انتخاب کرد.

کوشنر 35 ساله که همسر ایوانکا ترامپ است، در طول مبارزات انتخاباتی ترامپ نقش مهم و کلیدی در ستاد پدر زنش داشت. البته ممکن است تصمیم ترامپ برای این انتصاب با توجه به قوانین مربوط به تاثیر روابط خانوادگی بر انتصاب های دولتی با جنجال همراه شود.

پیشتر اعضای تیم انتقال ترامپ اعلام کرده بودند که براساس بررسی های صورت گرفته، قانون منع استخدام وابستگان در منصب‎های دولتی آمریکا، شامل پست های کاخ سفید نمی‎شود. در این میان وکیل کوشنر اعلام کرد که موکلش قصد دارد به پیروی از قوانین اخلاقی دولت، از سمت های مدیریتی خود در شرکت هایش استعفا دهد.

گام های اول زیگمار گابریل برای جانشینی مرکل

رسانه های محلی آلمان روز گذشته گزارش دادند، زیگمار گابریل، رهبر حزب سوسیال دموکرات ها، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان قرار است اواخر سال جاری میلادی برای رسیدن به مقام صدراعظمی با آنگلامرکل مبارزه کند.

روزنامه بیلد در گزارشی نوشت: در مذاکراتی محرمانه با رهبران حزبی، زیگمار گابریل برای رقابت با مرکل انتخاب شد. گردهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان نیز برای این اقدام تلاش کرد. این درحالی است که حزب سوسیال دموکرات ها این ادعاها را به عنوان گمانه زنی رد کرد.

برخی قدرت ها در سوریه آتش افروزی می کنند

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل در مصاحبه اختصاصی با روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو در خصوص حدود موفقیت سازمان ملل برای پاسخگویی به تهدیدات بی سابقه جهانی گفت: متاسفانه این هدف تحقق نیافته است البته یک مساله واضح است که اگر کشورهای عضو سازمان ملل برای حل این مشکلات اقدامی نمی کردند، وضعیت در مناطق حساس جهان بمراتب بدتر از این می شد. مناقشه در سوریه را مثال می زنم که به عنوان یک بحران قدیمی سیاسی و نظامی همچنان در دستور کار سازمان ملل و بخصوص شورای امنیت آن قرار دارد. کار شورای امنیت در مورد سوریه هیچ گاه آسان نبوده است.

برخی اعضای آن همچنان از تلاش های خود برای سرنگونی دولت جمهوری عربی سوریه دست برنداشته اند. در همین رابطه آنها بندرت پیشنهادات سازنده ای برای بهبود اوضاع در سوریه ارائه داده و تمرکز خود را روی شیطانی جلوه دادن دولت سوریه و این اواخر دولت روسیه قرار داده اند.